Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: tømning af solfanger på tag med 10 cm fald

tømning af solfanger på tag med 10 cm fald 08 Sep 2010 13:20 #1873

  • mulle
  • mulle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Hej er der nogen der har en god ide om hvordan man er sikker på at man har fået tømt sine solfangere for vand.... har lukket vand ud ved de 2 ventiler der styre vand gennemstrømningen fra filteret... og har også løsnet omløber på selve solfanger... men kan man evt blæse luft i gennem solfangerne ... Der 2 stk på 6m x 1,2m i serie B)
allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: tømning af solfanger på tag med 10 cm fald 08 Sep 2010 13:28 #1874

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Du bør løsne spændebåndene i BEGGE ender af det nederste rør så vandet kan løbe ud her. Først når du er sikker på, at der ikke løber mere vand ud dér, kan du være sikker på at den er helt tom.
Jeg skruer selv endestykkerne helt af, og lader dem være åbne om vinteren. Naturligvis skal de ikke være udsat for at blive blæst fulde af sne, for kan det jo frostsprænge dem i værste fald. Det må man afgøre alt efter hvordan ens installation ser ud.
Det vigtigste er, at de er helt tømt, og det kan man kun være ved at sikre sig som beskrevet ovenfor.
Jeg har en gang gjort som du, og blot ladet vandet løbe ud ved ventilerne nede ved pumpen - og måttet betale for det!
Det gør jeg ikke mere :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: tømning af solfanger på tag med 10 cm fald 08 Sep 2010 14:18 #1875

  • mulle
  • mulle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
har prøvet at løsne omløberen i den ene side og så løfte solfangeren først den 1 og så den 2 men vandet løber bare fra den ene fanger til den 2 ..de er limet sammen i serie koblingen .... :S
allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: tømning af solfanger på tag med 10 cm fald 08 Sep 2010 14:34 #1876

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Limet !!??
spørgsmålet er, om det er den rette løsning... Jeg ville nok lave det om, så det kan skilles ad, netop med henblik på at kunne tømme af ordenligt
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder