Hej Kewin
Du behøver ikke have et kraftigt flow gennem dine solfangere - blot nok til at kunne flytte det varme vand til poolen og fylde nyt koldt vand på solfangeren. Jo højere flow jo hurtigere køles den af men den varmemængde du får ned i poolen bør være den samme næsten uanset dit flow
Er flowet tilstrækkeligt lavt kan solen måske nå at varme vandet nok op til at pumpen kan køre kontinuert i kraftigt solskin.
Jeg stiller min bypass ventil midtvejs dvs. ca. 45 grader. Prøv at se på din trykmåler på filteret hvordan trykket ser ud med bypass helt åben og luk den så stille og roligt lidt til. Mit tryk ligger omkring 0,8 bar ved normal filterdrift og det stiger så til omkring 0,9-1,0 når noget at vandet løber gennem solfanger.
Mht. pumpen har jeg også lavet forskellige tiltag omkring stop, f.eks. mens ventilen drejer, i tilfælde af lækage/vand på gulvet samt manglende eller for højt pumpetryk. Jeg har også lavet nogle begrænsninger omkring hvornår man kan starte den efter stop for at forhindre at nogen kan stoppe/starte/stoppe osv. Sidstnævnte dog næppe et problem i praksis