Jeg har altid ønsket mig et trådløst termometer, og da jeg fik et tip her i forum, kunne jeg jo bare ikke lade være med at investere over 500 kr i et sådant hos et Tysk firma der for handler alle mulige elektroniske dimser, og altså også et sådant. (Det hedder WS 50 + PS 50, hvis nogen skulle finde på at google det
)
Nå, jeg fik det hjem for ca. 10 dage siden og fik sat batterier i, både i flyderen der skulle i poolen, og i enheden der skulle stå indenfor.
Og det virkede perfekt, så stor var glæden i det lille hjem!
...indtil for tre dage siden hvor flyderen pludselig var sunket til bunds!
Jeg fik fisket den op, og havde en anelse om, at der måske nok var trukket vand ind, og ganske rigtigt. Da jeg skruede den fra hinanden, så væltede der gult syrevand ud! Alt indvendigt var gult fra batterierne, som havde lækket. De havde åbenbart ikke kunnet lide at stå i vand flere dage.
Ud med batterierne, og hårtørrer på, og jeg fik den da også igang igen, efter at displayet havde set noget besynderligt ud et par timer...
Jeg samlede den igen med den gummipakning der sidder i samlingen, og spændte skruerne omhyggeligt over kors, som angivet i brugsanvisningen, og søsatte den igen. Den virkede, og jeg kunne igen aflæse temperaturen indenfor. Men ville den mon holde tæt i længere tid nu?
I dag fiskede jeg sensoren op igen for at checke, om den nu også holdt tæt. Jeg syntes, den lå lidt dybt i vandet...
Og ganske rigtigt. Der var igen trængt vand ind. Heldigvis ikke så meget, at det havde lavet skade, og jeg kunne umiddelbart hælde det ud, og i teorien samle den igen, men...
Det holder jo ikke! Der er intet der indikerer, at uanset hvor omhyggeligt jeg samler den, at den så vil holde tæt!
Jeg talte så med Bjarne om det som sagde:
Jeg har testet i læssevis af trådløse termometre, og fælles for dem er:
De er allesammen "Kinaprodukter" og det er kun et spørgsmål om tid før de går i stykker.
Jeg har talt med læssevis af importører, og de siger allesammen, at de enten må være samlet forkert, eller at man nok har "smidt med dem".
Ikke i et eneste tilfælde har jeg fået refunderet noget, og har måttet refundere mine kunder deres penge ud af egen lomme!
Det er jo lyse udsigter, må man sige!
Så her står jeg med noget kinesisk bras til en plovmand, uden udsigt til at få noget retur fra firmaet jeg har handlet hos. Det kan man naturligvis ikke vide før man har prøvet det, men jeg må indrømme, at jeg næsten ikke gider starte forsøget.
Jeg tror mere på at gøre en forøget indsats selv, for at få skidtet tæt. Men hvad?
Jeg forestiller mig en form for flydende pakning imellem den blå gummipakning og plastikhuset. Silicone måske? Erfaringsmåssigt ved jeg, at man skal passe på med at bruge hvadsomhelst sammen med gummi, da det kan mørne gummiet, og så er man jo endnu værre stillet end før.
Er der nogen der ved hvad jeg kan forsøge mig med som flydende pakning sammen med en gummipakning ?