Hej
Vi har åbnet vores pool igen efter vinterlukning og har lukket al vandet ud af den, da vi fik besked på at vi havde et stof i vandet som ikke kunne renses med kemikalíer. se anden tråd om dette
Da vi fik tømt poolen synes vi det så lidt mistænkeligt ud under undervandslyset. Folien hang lidt og der var en mørkere plet nedenunder lampen, som om folien var sunket. Vi havde en pool mand ude og kigge på det. Han tog lampen af, men sagde at det ikke så ud som om der var nogen huller. Vi har aldrig haft lampen af selv. Vi har købt huset i 2005 med pool. Jeg kan ikke huske, hvornår poolen er lavet. Nu har vi fyldt vand i, men vandet kommer tilsyneladende ikke længere op end til dysen. Hullet med pumpen og sandfilter bliver halvvejs fyldt med vand. Hvis vandstanden ikke falder længere ned end til under dysen, så kan der vel ikke være en utæthed ved lampen, som er under vand p.t.? Er der en tætning af en eller anden slags rundt om lampen, som er gået i stykker, da han tog den af?
Vil det så ikke sige, at der er en utæthed ved dysen eller i det niveau og opefter? Findes der et system til lokalisering af utætheder?
Hvordan behandler man vandet, så længe pumpen ikke er sat til. Jeg tænker på klor og saltsyre. Skal vi bare putte noget i manuelt for at undgå at der kommer alger eller hvad gør vi? Det er 3 dage siden åbnede den.
Glæder mig til at læse svar, for vi er lidt desperate efterhånden. Er tæt på at lukke poolen helt.
mange tak for hurtig svar.