Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hul i svejsning i poolen

Hul i svejsning i poolen 25 Aug 2012 20:38 #3511

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Er der nogen der har et godt forslag til hvordan man kan finde et hul på en liner. Jeg får en masse vand under min liner og jeg formoder at det skyldes en utæthed i en af svejsningerne i linereren, problemet er at jeg har en masse svejninger men jeg kan ikke umiddelbart finde en svejsning med så stor en revne at det kan være forklaringen. Jeg har enkelte små revner/huller som måske kan være forklaringen men det er ikke helt sikkert. Jeg har vand i poolen og vil nødig tømme den da jeg har ca 90.000 liter vand, så jeg ville meget gerne have et råd til hvordan man kan finde og lave hullet mens der stadig er vand i.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 26 Aug 2012 18:13 #3512

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
for det første skal der faktisk kun et meget lille hul til før der frosvinder en afsindig masse vand - så det kan bare være et lille hul.
Der er faktisk kun en måde at finde hullet på - hvis du ikke kan se det - og det er at lade vandet synke til det ikke synker mere. derfra hvor det sopper og ca. 30 cm ned er hullet
sorry :(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 27 Aug 2012 22:26 #3517

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Av det lyder ikke godt da bassinet er 2,1meter dybt i den ene ende. Jeg har et par steder hvor hullet/revnen i svejningen måske kan være, er der en måde hvorpå man kan teste at der rent faktisk løber vand igennem, feks ved at putte et eller andet i revnen/hullet. Jeg har mærket forsigtig efter med en skrutrækker men det blev jeg ikke klogere af, da de nævnte revner ligger på en støbt trappe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 28 Aug 2012 12:10 #3518

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvis der er synlige revner så løber vandet ud. du kan f.eeks prøve at sætte en lap på - ligesom at lappe et dæk og se om det hjælper
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 31 Aug 2012 20:06 #3521

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
det er på en trappe at der er lidt revner i et hjørne så det er svært at se om den er svejset nedenunder, dem er der nogle stykker af. men jeg vil prøve men jeg syntes at der ikke virker som om de lapper man kan komme på holder? derudover er de svære at komme på i et hjørne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 31 Aug 2012 21:02 #3522

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvid du vil sænke vandstanden ned under disse hjørner, kan du købe noget flydende pvc som du så kan "hælde" ned i hjørnerne - med f.eks. en plasticflaske med tud på ligesom en ketchupflaske eller lign
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 03 Sep 2012 20:15 #3527

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
efter at have gennemgået poolen igen igen, er der kun et sted det er muligt, og det er på 2meters dybde så jeg vil nødigt tømme poolen. Samtidig har jeg nu tømt under lineren og når der kommer nyt vand ind har jeg ikke kunne måle klor i vandet når jeg pumber det op så jeg er i tvivl om det kan være grundvand der trænger ind igennem den gamle beton som ligger under lineren. (jeg har en grundvandsventil i poolen og den har jeg testet i dag at den virker) Omvendt ser vandet helt rent ud, så jeg er meget i vildrede, hvor det stammer fra.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 03 Sep 2012 21:19 #3528

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvis vandet synker i din pool er der hul i lineren eller i rørsystemet
at du ikke kan måle noget klor siger intet - det klor der er i vandet vil blive brugtaf de alger og bakterier m.v der er bag dugen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 05 Sep 2012 18:53 #3529

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Vandet synker ikke, det ligger bare under lineren, hvor der er beton.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 06 Sep 2012 18:52 #3530

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det kan være fordi vandet bare har opfyldt mellemrummet mellem beton og liner og derfor ikke synker mere
du skal først have tømt det vand ud der er mellem liner og beton. skær et lille hul i lineren øverst oppe- kom et 10-12 mm koberrør eller andet rør helt ned til bunden - forbind det med en af de pumper der kan monteres på en boremaskine - koster ca. 100 kr og tøm vandet ud

fyld vand i bassinet helt op

opverser om det nu synker. gør det det har du et hul i lineren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 06 Sep 2012 19:46 #3531

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Hej. Jeg har tømt vandet en del gange, hver gang kommer der vand under lineren igen uden at vandet i poolen som sådan synker, idet,vandet jo stadig er i hullet nu blot under lineren istedt for over, det giver samme vandhøjde i poolen vil jeg mene.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hul i svejsning i poolen 06 Sep 2012 19:53 #3532

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
har du tømt vandet der ligger mellem liner og betonvæg ????

Hvis du har det og der så kommer vand mellem liner og betonvæg igen - UDEN at vandet i poolen synker, ja så er din liner ikke utæt og så kommer vandet enten udefra

Hvilket lyder lidt usædvanligt selvom det da sker. normalt holder vamndet i poolen det udefra kommende vand væk - hvis vandtrykket imidlertid af den ene eller den anden grund er meget stort - ja så kan det ske

Hvis det er dette der sker, så har du ingen anden mulighed end enten at fjerne vandet reglmæssigt eller grave ned og få lagt dræn
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder