Hej.
Mit problem består i at jeg har vand mellem betonvæg og liner - det får lineren til at bule ud flere steder, dog uden folder.
Min pool er 4x8, med en vanddybde på ca. 150 cm.
Består af beton kasse med nedlagt liner.
For 4 år siden fik vi poolen renoveret, ny liner og nye rør, fittings etc. Kort efter begyndte der at trænge vand ind mellem væg og liner, og jeg måtte flere gange afmontere en dyse for at pumpe vand ud. Fandt sammen med min poolmand ud af, at svejsningen af lineren var mangelfuld, og at den var utæt flere steder.
Da det ikke var muligt at reparere lineren, måtte vi bestille en ny - denne sat op i 2015.
Jeg har dog siden 2015 stadigvæk indtrængende vand mellem væg og liner - der er ikke mærkbare buler under liner. Tømte alt vand mellem væg og liner ud i sommeren 2016, men har nu i foråret 2017 mærkbare buler på siderne - dette vand står helt op til vandspejl i overfladen. Samtidig mener jeg bestemt at vandet synker i poolen.
Mit spørgsmål er nu, er det grundvand eller er det utæt pool? Ved det kan være mere end svært at afgøre.
Er der metoder til at afgøre dette?
Min poolmand er overbevist om at det er indtrængende grundvand - jeg er dog pga. tidligere oplevelser tilbøjelig til at tro at det er utæt pool, igen!
Vi er løbet lidt sur i vores pool efter 10 år, der har ikke været 1 år uden et eller andet, så jeg håber på at jeg denne vej kan få hjælp til at blive en glad poolejer.
Mvh. Kim