Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vand mellem liner og sidevægge.

Vand mellem liner og sidevægge. 06 maj 2017 10:53 #7388

  • Smilsen
  • Smilsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej.

Mit problem består i at jeg har vand mellem betonvæg og liner - det får lineren til at bule ud flere steder, dog uden folder.

Min pool er 4x8, med en vanddybde på ca. 150 cm.

Består af beton kasse med nedlagt liner.

For 4 år siden fik vi poolen renoveret, ny liner og nye rør, fittings etc. Kort efter begyndte der at trænge vand ind mellem væg og liner, og jeg måtte flere gange afmontere en dyse for at pumpe vand ud. Fandt sammen med min poolmand ud af, at svejsningen af lineren var mangelfuld, og at den var utæt flere steder.

Da det ikke var muligt at reparere lineren, måtte vi bestille en ny - denne sat op i 2015.

Jeg har dog siden 2015 stadigvæk indtrængende vand mellem væg og liner - der er ikke mærkbare buler under liner. Tømte alt vand mellem væg og liner ud i sommeren 2016, men har nu i foråret 2017 mærkbare buler på siderne - dette vand står helt op til vandspejl i overfladen. Samtidig mener jeg bestemt at vandet synker i poolen.

Mit spørgsmål er nu, er det grundvand eller er det utæt pool? Ved det kan være mere end svært at afgøre.

Er der metoder til at afgøre dette?

Min poolmand er overbevist om at det er indtrængende grundvand - jeg er dog pga. tidligere oplevelser tilbøjelig til at tro at det er utæt pool, igen!

Vi er løbet lidt sur i vores pool efter 10 år, der har ikke været 1 år uden et eller andet, så jeg håber på at jeg denne vej kan få hjælp til at blive en glad poolejer.

Mvh. Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vand mellem liner og sidevægge. 06 maj 2017 20:41 #7391

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det lyder rigtig træls :( sådan skulle det ikke være.

Var der problemer med grundevandet da i byggede poolen ?

Er lineren svejset på stedet eller er det en færdig liner pose ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vand mellem liner og sidevægge. 08 maj 2017 09:44 #7396

  • Smilsen
  • Smilsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej.

Jeg ved desværre ikke om der var grundvand ved etablering, da vi ikke ejede huset dengang. Tidligere ejer har ikke oplyst om grundvand ved etablering, og jeg mener ikke vi har haft problemer før med vand mellem liner og væg. Dette kom først efter 1. renovering.

Da poolen blev renoveret, blev siderne pudset op på ny, bundet var egentlig ok, dog blev et bundsug forseglet.

Har talt med det lokale vandværk, de kunne ikke oplyse om grundvandet var specielt højt på adressen.

Har 10 meter fra pool en tør kælder, i denne har vi en brønd med pumpe. Pumpen kører med mellemrum i regnvejr, og altså ikke kontinuerligt.

Lineren er svejset på stedet.

Mvh. Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vand mellem liner og sidevægge. 08 maj 2017 20:11 #7397

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Fuck! det lugter altså af en utæt liner så :( hvis du ikke mener i døjer med grundvandet - har du nogen idé om du taber vand ?

Hvor i landet bor du ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vand mellem liner og sidevægge. 10 maj 2017 13:33 #7399

  • Smilsen
  • Smilsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej.

Jeg bor i Greve, Sjælland.

Jeg mener bestemt bestemt vi taber vand, der er ca. 200 mm mere vand i nu end da jeg lukkede ned - samtidig har det regnet mere end 400 mm siden 1. august 16.

Kan også se på lineren, at den "sorte rand" ved vandspejlet, er højere end vandspejl
IMG_1343.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vand mellem liner og sidevægge. 14 maj 2017 10:59 #7412

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja så er jeg desværre mange for at enten lineren er utæt eller at en indbygnings del, skinner, dyser eller lampe er utæt.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder