Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny utæt stålpool

Ny utæt stålpool 25 Jan 2009 16:07 #79

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 15 jul 2008 : 13:53:43

hej Bjarne
har lige købt stål pool som står frit, har fyldt vand i KUN 26000 liter.... har så lige opdaget at den er lidt utæt ud for det ene benøv, er der overhoved noget man kan gøre?
hilsen nill

Mads M



134 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 17:21:22

Er det en helt ny pool? for så må der være noget garanti?

Ellers er det bare og lappe hullet, man kan købe sådanne lappe grejer hos pool forhandlere. Jeg kan godt henvise dig til et par stykker?

Oven stående var selvfølgelig hvis der var hul i lineren, nu siger du ved det ene ben?? Sidder der en dyse, lampe eller skimmer i nærheden af utætheden?

For så kan det være at det er en bespænding som ikke er blevet spændt rigtigt.

Send noget mere info, så skal vi nok hjælpe dig igennem.

Mvh. Mads


nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 18:17:14

hej mads
det er sådan et profil ben og der er ikk noget hul bobler eller andet at se, der er bare fugtig jord, og der har ikk været vand sprøjt eller andet , jeg tænker om det siver lige så langsomt?
pool er ny , men inde vi lagde linernen skulle vi ha lagt en sand kant mellem liner og skinne, men det blev vi først opmærksomme på bagefterså ved jeg ikk om garantien bortfalder nå ikk opstilning er udført korekt
hilsen nill





Mads M



134 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 18:54:05

Hmm du kan da prøve og høre forhandleren, en ny liner er meget smidig der burde ikke ske noget hvis der ingen skarpe kanter er.

Kan du se noget på lineren ujævnhed eller en evt. sprække.




nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 19:03:19

nej der intet at se, stålkanten står i sådan en skinne i plast som igen er sat ned i et metal beslag og måske sådan et beslag kan gøre noget når nu der ik er sand i mellem, men som sagt der er intet at se kun fugtigt jord der ikke tørre op. det blev færdig fyldt i går og jeg har sat en lille tus streg på lineren og vandet har ikk rykket sig, så hvis det siver går det meget langsomt, der bliver bare ved med at være vådt nede foran det ende ben øv øv
nill


bjarne



528 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 19:40:26

Det er som mads siger ( han skal snart ansættes i et poolfirma) men du gør mig lidt forvirret ang. din pool du har når du snakker om "et ben"
Er væggen i din pool en stålvæg eller er den en pose der "hænger i et stativ" med 4 eller 6 ben
eller hvad er det for "ben" du snakker om ?





nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 19:57:57

hej Bjarne
den er lige købt, det er en stål vægs pool, vertikalt med ca en meter i mellem er der stål forstærker som jeg kaldte for ben disse er sat ned i metal beslag som er ude og inde for bund kandten der er også en top ramme i stål hele vejen rundt.
hilsen nill


nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 20:19:25

hej igen
jeg ved jeg tideliger skrev til dig om min billig pool hvor jeg havde købt sandfilterpumpe til, den er skiftet ud nu det er en rigtig stål pool med liner der bliver lagt i op af stål kanten.
håber du forstår hvad jeg mener, det er svært at forklare
hilsen nill


bjarne



528 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 20:19:33

ok så kender jeg den.
hvad har du i den.
skimmer ??
dyser ??
lys ??

jeg synes du skal have fundet utætheden, men derudover synes jeg at du skal tømme den og og så lægge et stykke filt i bunden der går 5 cm op ad siden. dette er bedre en sandet der jo kan "bevæge" sig. Gør du ikke det vil du før eller siden få hul hvor lineren rammer stål bundskinnen


nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 20:28:46

det lyder bare rigtig øv, min man er i forvejen lidt træt af mit pool projekt øv øv øv mener du virlelig det skal den tømmes?
så skal den jo skilles ad igen..... kan jeg ikk køre sommeren ud (for ungernes skyld) og så købe ny liner til næste år hvis det går galt, som sagt kan jeg ikk se noget hul bare fugt. er det 100 at den vil revne pga manglende filt/sand ved beslag
hilsen nill


nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 20:32:08

glemte de første spørgsmål.
der er en dysse og en stor skimmer som sidder ude på siden det sidder ca. en meter fra der hvor der er fugt.


Mads M



134 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 21:38:23

Når det kommer til vand så kan det løbe i mange retninger, specielt hvis der er en liner + stålvæg imellem.

Hvis jeg var dig vil jeg checke om pakningerne ved dysen sidder rigtigt, der skal være en pakning imellem lineren og stålvægen og igen imellem stålvægen og selve dysen. Der kan være forskel på dyser, men som minimum skal der være disse pekninger.

Desuden vil jeg checke at dysen er spændt rigtigt til, den skal selvfølgelig ikke spændes med vold men med moderat tryk/spænd.

Her efter vil jeg checke skimmeren, her skal du også checke om pakningerne sidder rigtigt. Prøv også og efter spænde skruerne ved skimmeren, de skal efterspændes diagonalt spænd lidt af gangen og sørg for at skifte rundt så alle skruerne bliver spændt til. Igen skal det ikke spændes sammen med vold men moderat.

He he tak for de fine ord om mig Bjarne


nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 21:50:13

det med skimmer og dysser er gjort og virker tæt,men kan jo selvfølgelig som du siger være løbet inde da. min bekrymning går nu også på at Bjarne skrev at der før eller siden ville komme hul i liner pga manglende filt ved bund beslag. der er for øvrigt også sådan et pynte cover uden på det kan vel også være der inde under det er løbet? bare mærkeligt at det lige er ude for bund beslaget og på hver side af det


Mads M



134 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 22:03:41

Lige lidt statistik hvor længe har der været vådt ved benet? kan der være trængt vand ned i benet under badning i bassinet???

Har I undervandslys i bassinet, jeg synes at vores undervandslys afslørere de mærkligste små ujævnheder i bunden, selvom vores bund er glittet beton. Denne egenskab kan måske også bruges til og finde din utæthed, da lyset sikkert ville kunne afsløre et lille hul.

Mht. det med filten må jeg bøje mig i sandet og lade eksperten med de mange års erfaring komme til "Bjarne".



nill



11 Posts
Posted - 15 jul 2008 : 22:08:53

nej vi har ikk lys og der er endnu ikk badet, har besluttet at hvis bjane mener det er ok så lader vi den være i denne sommer og tømmer den så af for at finde ud af hvad vi så gør, vendter bare på hans mening men tusin tak for hjælpen med din viden har han nok snart ret med hensyn til pool firma
hilsen nill


bjarne



528 Posts
Posted - 16 jul 2008 : 00:38:24

igen er det kloge ord fra mads om at spænde skimmer og dyse m.v - har du tjekket at pakningerne siddeer som mads har sagt - ellers kan utætheden være derfra. prøv og se om det tørrer ud i løbbet af et par dage
iøvrigt - hvis utætheden er så lille at du ikke kan se at det synker - som du jo har skrevet - så lad være med at gøre noget før sæsonen er ovre.
Hvis du er indstilllet på at skulle skifte din liner "før tid" alligevel så lad den være nu og nyd sæsonen.
så allerførst - lad nu et par dage gå efter du har spændt tingene og se om det har hjulpet og lad os så høre nyt igen.
godnat med jer
Posted - 16 jul 2008 : 09:01:14

jeg gør som i begge siger med at spænde efter endnu engang,og ellers lader jeg det være for nu i skal have tusind tak begge 2 vender tilbage hvis der opstår nye problemer
go sommer hilsen nill


bjarne



528 Posts
Posted - 16 jul 2008 : 20:37:44

i lige måde


Mads M



134 Posts
Posted - 17 jul 2008 : 20:20:18

jo tak i lige måde og lad os så håbe at der snart bliver noget sommer


bjarne



528 Posts
Posted - 04 aug 2008 : 16:30:45

b
B
Sidste redigering: 25 Jan 2009 16:07 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder