Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Stålpool utæt ved skimmer

Stålpool utæt ved skimmer 25 Jan 2009 16:09 #80

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 26 maj 2008 : 17:22:37

Nødråb fra en nybegynder..

Jeg har lige opsat en stålpool i min have. En fritstående pool på 375x730x130.
Alt er gået planmæssigt, lige indtil jeg næsten havde fyldt poolen helt op med vand. Her viste det sig, at vandet løb ud langs skimmerens ramme. Jeg har prøvet at efterspænde skruerne flere gange, uden held.
Er dr nogen, som har erfaringer med skimmere på metalpools? Eller nogen som har hørt om lign. og måske en idé til løsning.
Jeg vil næsten gøre hvad som helst, bare jeg kan undgå at hælde 30000 liter vand i kloakken.

Venlig hilsen

Laust Sjur Ohlsen



bjarne



528 Posts
Posted - 26 maj 2008 : 19:43:13

hvordan har du placeret pakningerne i forhold til stålvæg og den hvide abs flancke


Laust Sjur Ohlsen



3 Posts
Posted - 26 maj 2008 : 21:02:16

Det er sådan en dobbeltpakning. (Silicone) Denne pakning skal dække både liner og stålvæg. På ydersiden er skimmeren og på indersiden er den hvide ramme. Så når du taler om pakninger i flertal, bliver jeg lidt bekymret. Til den skimmer jeg har følger der kun en pakning med.

Efter jeg skrev, har jeg tappet vand af, så jeg kunne afmontere skimmeren igen. Dette har jeg gjort. Det virkede ikke som om, der var folder eller lign. Hverken på pakning eller liner. Måske skal jeg ikke være så nervøs for at spænde skruerne meget hårdt fast. ???
Det virker bare ikke så rart at spænde hårdt ind i et plastmateriale. Jeg får jo først alvorlige problemer, hvis jeg kommer til at overspænde dem.


bjarne



528 Posts
Posted - 27 maj 2008 : 12:03:15

hvis det er en dobbentpakning skal du sætte den fast / ind i stålvæggen så der på den måde er en pakning på begge sider af stålvæggen. rækkefølgen bliver så inde fra bassinet . Flanche - Liner - Pakning - stålvæg -pakning-skimmer
så skal den bliive tæt

og selvfølgelig skal du være forsigtig med at spænde for hårdt





Ejegod



66 Posts
Posted - 27 maj 2008 : 20:37:30

Hej Laust
Når du spænder skimmeren fast igen, kan det være en god ide, at spænde skruerne diagonalt ogmåske stramme til over et par gange, således alle bliver spændt - langsomt - således den ene side ikke bliver spændt fast, før du spænder den anden side.
Mvh
Ejegod


Laust Sjur Ohlsen



3 Posts
Posted - 27 maj 2008 : 22:00:35

Tak for alle jeres gode råd.
Det hjalp. Jeg afmonterede det hele, og startede forfra. Spændte alle skruerne lidt af gangen og diagonalt. Nu er skidtet sgu tæt.
Tak for hjælpen.

Laust Sjur Ohlsen


bjarne



528 Posts
Posted - 27 maj 2008 : 22:58:28

så er der noget ved det og så virker poolraadgiverens forum
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder