Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Pumpe kontra filter - størrelser

Pumpe kontra filter - størrelser 25 Jan 2009 19:10 #108

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 05 jul 2008 : 00:29:56

hej Bjarne
jeg har en billig pool på godt og vel 13000 liter, og da papir filter bare ikk kan hvad det skal har jeg invisteret i pumpe og sandfilter. Mit spørgsmål går på om mit køb er rigtigt da der er mange delte meninger fra venner osv pumpen er 0,75 hk og filter indeholder 25 kg sand kun en slags som fulgte med ved køb, er det ok?
poolen blev fyldt med vand i pinsen og jeg bruger klor produkter som du har sagt go for, dog også multi taps som jeg kan se du ikk er vild med, men det fungere fint da jeg retur skyller 5min en gang om ugen efter fulgt af 1min rinse mine børn bader hver dag næsten uanset vejr. vandet er klokke klart og ph skal jeg kun fin justere i ny og næ jeg måler hver dag. gør jeg det rigtig(er total nybegynder har kun lært fra din side)
hilsen nill.



bjarne



529 Posts
Posted - 05 jul 2008 : 10:22:55

det lyder ok.

jeg har intet imod multitabs når de KUN bliver brugt i weekends og ferie når man ikke er hjemme til at styre polens kemi. De burde omdøbes fra multitabs til ferietabletter. hvis man bruger dem dagligt får man en klorlås og skal smide alt sit vand ud - med mindre man da returskyller rigtigt meget og dermed skifter meget af sit vand på den måde

læs hæfte 2 og 3 under vejledninger (og om cyanursyre) - så lærer du meget om din pool.

umiddelbart virker 3/4 hk som en stor pumpe til et filter med kun 25 kg. sand. Det er nu ikke kun sandmængde der betyder noget. Det der reelt betyder noget er hvor stor en m2 overflade der er og hvor stor sandhøjden er i filtret. det er dette der afgør kvaliteten af vandrensningen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pumpe kontra filter - størrelser 27 Jan 2009 15:12 #203

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
sADas
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder