Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Cirkulationen bliver svag

Cirkulationen bliver svag 29 Jun 2010 17:58 #1332

  • tomadeira
  • tomadeira's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej. er der nogle der ved hvorfor cirkulationen bliver svagere, når filtret har kørt i ca 10 minutter. - efter et par timer kommer der næsten intet ud af dyserne.

Når den bare cirkulerer er der masser af tryk ud af dysserne, men når vandet kører igennem sandfiltret, bliver trykket hurtigt svagt?

Nogle der har oplevet noget lignende ? Det kunne jo tyde på at det var noget med sandfiltret der "bremsede" for trykket. :blink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cirkulationen bliver svag 29 Jun 2010 18:12 #1333

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvis - hvad det selvfølgelig er når du siger det ;) - det er som du beskriver, så er der noget helt helt galt med sandfiltret.
Efter din beskrivelse "stopper" cirkulationen efter x antal minutter og det kan der kun være 2 grunde til - enten har pumpen suget luft og mister derfor sin kraft, eller også er der noget galt med filtret. her er der flg. muligheder.
A. du returskyller ikke nok og dit filter er derfor for beskidt
B. din pumpe er så svag at den ikke kan "tåle" at filtret stopper lidt til
C. Du bruger forkert sand der stopper de lateralrør der sidder i bunden af filtret til

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig.
A. mener du at dit flow / din pumpe fungerer fint i x antal minutter, men at den derefter "stopper". Hvis det forholder sig sådan, så er problemerne koncentreret som ovenfor beskrevet

gå det igennem og giv mig en feetback :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder