Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: virker min pumpe?

virker min pumpe? 12 Jun 2011 21:12 #2408

  • syver
  • syver's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
hejsa. først og fremmest fed hjemmeside! her skal jeg nok hænge lidt ud og lære en masse :-)

Jeg har altid været fascineret af pools, og har i mange år vidst at det var noget jeg ville prøve. har så i år købt en brugt "børnepool" fra bestway på 25.000 liter med stålramme og pvc bassin, for at prøve det lidt af inden jeg investere i noget dyrt.

Mit problem er at jeg ved nada om pools og tilbehør, og der var ingen manual med. har monteret filteret, som jeg mener det skal monteres, og det brummer også fint når jeg tænder det. der er dog bare intet tryk/sug på slangerne overhovedet.

kan det være noget filter der skal skiftes, eller skal jeg ha ny pumpe?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: virker min pumpe? 12 Jun 2011 22:15 #2409

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
har du ikke et billed af din pumpe - dit filter ? det er svært at svare på før man ved noget mere. hvis det f.eks. er en "rigitg" 230 v swimmingpoolpumpe, så kan dety være din kondensator det er galt med, men det kan også være fordi du ikke har kommet vand i pumpen før du startede den. Er det et filter med sand ?

skriv noget mere om det du har ????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: virker min pumpe? 13 Jun 2011 07:54 #2423

  • syver
  • syver's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
pumpe.JPG


det er sådan en standard "følger-med-poolen pumpe"

jeg har ikke puttet vand på før jeg startede, men der var løbet lidt vand ned til den igennem de rør der tror jeg. der sidder en luftventil oppe i toppen af pumpen, som jeg har drejet lidt på, og der kom der luft ud, og til sidst vand, så jeg tror da at den er fyldt.

er lidt bange for at skille den helt ad, når nu der er vand i slangerne. vil vandet ikke bare fosse ud?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: virker min pumpe? 16 Jun 2011 14:26 #2457

  • syver
  • syver's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
nu har jeg fundet løsningen!!

hvis andre idioter en dag kommer og spørger om det samme, så bare sig: "husk at sætte ventilerne der går ind i poolen på on"

:-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder