Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Oversvømmet pumpe - suger nu luft

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 09 Aug 2012 20:24 #3470

Hejsa,

Min Kripsol KS-50 blev oversvømmet den anden dag, da vandet steg alt for meget, og derfor røg i teknikrummet :/

Fik liv i den igen, efter at have haft den splittet og fået den tør igen. Men nu kommer der halvt luft i systemet, når pumpen er i drift. Vandet er stadig rigeligt højt - og der kommer ikke noget vand ud, når den ikke er i drift.

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at få den i gang igen.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 09 Aug 2012 22:01 #3471

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg forstår det som, ayt der kommer luft ud af dyserne nu efter oversvømmelsen.

Hvis der gør det er der kun en grund. Der er et sted hvor der kan blive suget luft ind.
Da der intet luft var før, så er det kommet efter du har haft den skilt af - og såm er den noget du har samlet forkert - en pakning eller lign. såfremt du har haft pumpen demonteret fra rørsystemet kan det også være en af uniontiulslutningerne du ikke har fået tæt

da det ikke var et problem før kan det ikke være noget der er gået i stykker - kun noget der er samlet forkert
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 09 Aug 2012 22:05 #3472

Jeg må prøve at skille det hele ad igen.

Skal jeg prøve at rense alle pakningerne? Sæbevand? Og så vaseline?

Ved ikke hvad den hedder, men synes en "pakning" så ud til at have fået et lille tryk.

Men da jeg ikke ved hvad den hedder, så er det svært at søge efter en.

Den sad helt op med det lille for-filter, som sidder i pumpen. Hvis du kender pumpen, så er det den sidste ring, der sidder imellem motordelen og det grå hus.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 10 Aug 2012 22:21 #3477

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg tror det handler mere om at o ringene og de øvrige pakninger wsider "korrekt" - men er der skidt skal det selvfølgelig væk -at den lille har fået et tryk skulle ikke betyde noget såfremt den sidder korrekt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 31 jul 2013 14:33 #4091

Da jeg skulle have startet den denne sommer, kunne den slet ikke starte. Har ikke haft godt af at kommer under vand.

Fik den til at starte, ved at hjælpe den I gang ved at sætte den I sving, men den lyder ikke godt. Kan det betale sig at arbejde på den. Ved ikke om den kan laves. Har stadig problemet med, at den tager luft ind :(

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oversvømmet pumpe - suger nu luft 31 jul 2013 15:33 #4092

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
er det en 23 eller 400 v pumpe. det kunne lyde som om det er en 230 v hvor kendensatoren er stået af

hvis man selv reparerer kan det godt betale sig at gøre det. reservedelene er stadig billigere end en hel ny pumpe
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder