Hej Bjarne,
Dine råd er altid dem man kigger på
Jeg har prøvet rigtig mange ting, men er overbevist om, at det må være min pumpe der er noget galt med.
Der er simpelthen alt galt, jeg kan ikke mere rense poolen med håndstøvsuger, jeg kan ikke holde poolen ren og jeg kan hele tiden fornemme at der ligesom er noget galt med tryk/sug og kan se det på mit sandfilter, der ligesom taber vand eller tager luft ind. I starten havde jeg ingen problemer det hele kørte fint.
Facts.
Jeg har en rund pool med liner der er ø 5,5m og 1,5 dyb ialt ca. 30.000m3 vand.
Der er ca. 22-25m rør fra pumpe/filter til/fra pool.
Mine rørføringer er desværre kun ø50mm.
Derudover har jeg varmepumpe tilsluttet.
Jeg har haft poolen i næsten 8 år. I starten havde jeg en forholdsvis stor pumpe tilsluttet, desværre gik den i stykker, kan ikke huske hvor stor den var. Ellers er alt andet samme udstyr bortset fra at jeg har skiftet sand og tømt poolen helt for nogle år tilbage og gået fra klor til idag at anvende baquasil produkter.
For 3 år siden fik jeg så en ny pumpe på, anbefalet af og købt i Berle Pool en 1 HK pumpe.
Min egen konklusion, også ved at have fulgt indlæg på forum og på nettet er at jeg har en for lille og for ringe pumpe til at kunne modstå tryk mv.
Hvis min antagelse er korrekt, hvilken pumpe vil du så anbefale ? skal det være en variabel 3 speed pumpe, og hvilket mærke og størrelse skal jeg benytte.
Jeg har brug for svar hurtigt, da jeg skal ha poolen op at køre i år, og derfor skal ha en pumpe og eller andet udstyr som du mener er galt for at få den til spille godt igen.
Hvis det bliver en 3 speed pumpe, betyder det så man skal/kan indstille i 3 speed, dvs. lille (normal drift) mellem (mellem drift) og stor (eks. til rens af pool eller hurtig udskiftning)
Du må også gerne skrive til mig på min mail mht pris mv hvis du synes det er bedre
mvh
Johnny