Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvilken pumpe vil du anbefale

Hvilken pumpe vil du anbefale 17 Apr 2016 22:09 #6291

  • jol
  • jol's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hej Bjarne,
Dine råd er altid dem man kigger på :)

Jeg har prøvet rigtig mange ting, men er overbevist om, at det må være min pumpe der er noget galt med.

Der er simpelthen alt galt, jeg kan ikke mere rense poolen med håndstøvsuger, jeg kan ikke holde poolen ren og jeg kan hele tiden fornemme at der ligesom er noget galt med tryk/sug og kan se det på mit sandfilter, der ligesom taber vand eller tager luft ind. I starten havde jeg ingen problemer det hele kørte fint.

Facts.

Jeg har en rund pool med liner der er ø 5,5m og 1,5 dyb ialt ca. 30.000m3 vand.
Der er ca. 22-25m rør fra pumpe/filter til/fra pool.
Mine rørføringer er desværre kun ø50mm.
Derudover har jeg varmepumpe tilsluttet.

Jeg har haft poolen i næsten 8 år. I starten havde jeg en forholdsvis stor pumpe tilsluttet, desværre gik den i stykker, kan ikke huske hvor stor den var. Ellers er alt andet samme udstyr bortset fra at jeg har skiftet sand og tømt poolen helt for nogle år tilbage og gået fra klor til idag at anvende baquasil produkter.

For 3 år siden fik jeg så en ny pumpe på, anbefalet af og købt i Berle Pool en 1 HK pumpe.

Min egen konklusion, også ved at have fulgt indlæg på forum og på nettet er at jeg har en for lille og for ringe pumpe til at kunne modstå tryk mv.

Hvis min antagelse er korrekt, hvilken pumpe vil du så anbefale ? skal det være en variabel 3 speed pumpe, og hvilket mærke og størrelse skal jeg benytte.

Jeg har brug for svar hurtigt, da jeg skal ha poolen op at køre i år, og derfor skal ha en pumpe og eller andet udstyr som du mener er galt for at få den til spille godt igen.

Hvis det bliver en 3 speed pumpe, betyder det så man skal/kan indstille i 3 speed, dvs. lille (normal drift) mellem (mellem drift) og stor (eks. til rens af pool eller hurtig udskiftning)

Du må også gerne skrive til mig på min mail mht pris mv hvis du synes det er bedre



mvh
Johnny
Addco888
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvilken pumpe vil du anbefale 18 Apr 2016 10:36 #6294

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
AVVVVVV - med 20-25 m fra pumpe til pool ( der er "enormt tryktab i rørene ) + varmepumpe der reducerer flowet + kun 50 mm rør - ja så har du en udfordring

1. Fortæl mig lige hvad højdeforskellen er mellem vandoverfladen og pumpen
2. Kom problemet samtidig med udskiftning af pumpe ??? eller ???

Derudover er der noget galt et eller andet sted. Uanset om pumpen er for lille eller stor, må systemet ikke miste vand eller suge luft ind. Det er og skal være et lukket system. Gør systemet enten det ene eller det andet er der en utæehed af en eller anden slags. Og det skal kun være en ganske lille utæthed før det ødelægger det hele med den belastning dit system har

2. Når du siger den mister vand - kan du så se vand noget sted ???? eller hvoraf udleder du at den mister vand ???
3. Når du siger den suger luft ind - Er forkamret i pumpen hvor kurven sidder fyldt op med vand eller er der luft ???? eller hvoraf udleder du at syger luft ???

Vi skal lige prøve lidt af før vi springer på en ny pumpe, så vi er sikker på at du ikke ender med en ny pumpe og samme problem
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder