Hmm ja der er jo så lidt der man skal overveje hvad man så hælder mest til
Men hvornår køres jeres pumper på døgnet??
Jeg har sat en start/stop ur til min pumpe så den pt. køre i 8 timer, fra kl. 08:00 og frem, mens jeg er på arbejde, da jeg tænkte så er den "klar/renset" til man kommer hjem, men måske jeg skulle overveje noget andet ..
For i weekenden ville det måske være smart den kørte om natten og evt. stoppede med at køre 7 - 9 stykker om morgen, så den ikke kører i løbet af dagen i weekenden hvor man måske er hjemme.
Det er dog ikke en stor udfordring hvornår min pumpe kører, selvom den er monteret i en teknikgrav lige ved siden af poolen, støjer den virkelig minimalt (fuglesang overdøver den), så det er ikke pga. af støj jeg som sådan tænker på hvornår den skal køre, mere med hvad det bedste tidspunkt er mht. at den skal være ren og klar når man skal bade (og hvis det kan minimere kemikalie forbruget er det jo bare bonus). Tænker bare det dårligste tidpunkt den kan køre er f.eks. fra kl. 20:00 - 04.00, hvor jeg som sådan ikke bruger poolen, da jeg tænker det er lang tid den står fra kl. 03:00 til man evt. først skal bruge den kl. 15:00 .. Men hvad ved bønder om agurksalat
Håber på lidt flere inputs om hvad jeres erfaringer er, og hvornår jeres pumpe kører, da det er min første sæson som poolejer
Venlig hilsen
Kha