Hej alle.
Jeg har nogen spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Da jeg ikke er den helt store pool haj, bedes i bære over med mig hvis jeg skriver noget forkert :o)
I dag har vi en pool på ca. 4000 L, men vil senere købe en på ca.12000 L (måske lidt mere).
Det vi søger er hjælp til en ny pumpe, da vi gerne vil gå over til en sandfilterpumpe/system.
Har kigget en del på denne side/nettet og må sige at de svinger jo meget i pris.
Jeg er faldet over 2 som jeg tror passer til vores behov og prisklasse, den første er fra waterhouse (tror i alle ved hvor den kan købes) Med disse data.
Sandfilterpumpen er en særdeles effektiv 6-vejs pumpe.
Filter diameter: 330mm
Sandkorn: Silikatsand sand 0.7-1.25mm
Effektivt filter område 0.055m2 (0.6ft2)
Max. drift tryk 2.4 bar (35 PSI)
Arbejdstryk for sandfilter <0. 28 bar (4 PSI)
Max. vandtemperatur 35 C
220-240V~, 50Hz, 120W
Hmax 1.6m Hmin 0.25m IPX5
Den anden koster lidt mere og tror den er fra Pools & Tools med disse data.
Vand flow: 6 m3/time
Diameter filterbeholder: Ø 30 cm
Indeholder 20 kg filtersand (ikke inkluderet) - Køb filtersand 0,4-0,8 for bedste filtrering.
230 V Pumpe 250 watt / 0,33 HK UDEN FORFILTER(Bemærk at ydelsen er dobbelt af H….. N….. sandfilterpumpe og kan bruge finere sand(0,4-0,8 vs. 0,7-1,25 - finere sand er lig med bedre filtrering da filter kan fange mindre partikler)
Slange tilslutning: Ø 38 mm eller Ø 32 mm med spændebånd(spiralslange)
Er velegnet til pool med en vandmængde op til 1000L - 25000L.
Så står vi så her og ved ikke helt hvilken en vi skal vælge. Den ene har 4-vejs ventil den anden 6-vejs, og ved ikke om det betyder noget eller gør den store forskel.
Den sidste kan så køre med finere sand og har mere ydelse.
Så hvis i er søde og gi jeres råd/hjælp/for/i mod/Osv. ville det hjælpe os meget. Eller om det skal være et helt andet sandfilter system ???
Hilsen K_R