Jeg har selv haft samme problem og får det også stadig men her er et par fif
Sørg for inden start på opvarmning af vandet at vandet er 100% rent, dvs. blade etc..... skal fjernes samt tilsætte en god gang klor dvs. ikke chock men heller ikke normal, det skal være sådan at man kan bade i vandet når det er varmt
Efter brug er det godt at give klor igen eller oxygen (dette gælder også ovenstående step).
En del af farvningen er som Bjarne siger noget i træet men bakterie væksten er også høj ved 28-37 grader som er de optimale forhold for bakterier.
Jeg har prøvet at bruge oxygen samt activator i karret, men det er som om at activator gør et eller andet sammen med træet, så jeg er stoppet med activator men bruger stadig oxygen nogle gange.
Den beste kombination er efter min mening "Nova Crystal" sammen med klor, her kan vi i vinter halv året køre 2-3 måneder med klart vand men igen er dette alt efter belastning.
Men det mest vigtige er at sørge for at desinficere vandet godt efter brug og i et træ kar brænder kloren hurtigt af, så 2-3 efter end brug skal klor lige checkes.