Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af?

Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af? 20 Jun 2020 17:06 #8107

  • iversenrasmus
  • iversenrasmus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Hej
Jeg skal for første gang skifte filtermedie i mit sandfilter, men jeg har problemer med at få ventilen af.
På andre modeller kan jeg se, at der er en krave, der kan løsnes, men der er hverken krave eller skruer på denne model.
Der er absolut ingen hjælp at finde på YouTube om det, og Kripsol har åbenbart ikke selv en hjemmeside (come on, vi er i 2020!!!).
I en anden tråd har én det samme problem, men der er ingen billeder, så jeg ved ikke, om hans filter er som mit. Så jeg ved ikke, om det bare er kalket fast, og at det så kan skrues af, når det er løsnet.
Nu håber jeg på, at kompetente folk i dette forum kan hjælpe mig.
Vh. Rasmus
Bilag:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af? 20 Jun 2020 17:33 #8108

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
tag kontakt med aqua swimmingpool i vedbæk. de ved alt eller også finder de ud af det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: iversenrasmus

Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af? 21 Jun 2020 19:19 #8109

  • iversenrasmus
  • iversenrasmus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Afsluttende status på tråden:
Jeg kontaktede Aqua Swimmingpool, som Bjarne skrev. De kunne oplyse, at det var en ventil med gevind (hvis jeg skulle være i tvivl). Og så var fandt jeg faktisk en lignende tråd fra nogle år siden, hvor der også var hjælp at hente.

Ventilen er nu kommet af, så hvis nogen står i en lignende situation er løsningen:
- Saltsyre ind imellem ventilen og filteret. Lad det sidde og virke i nogle timer.
- Moderat banken med en mukkert på studsene. Jeg prøvede med en gummihammer, men den virkede for blød. Det er mere effektivt med de stød en mukkert giver.
- Et rør eller lignende ind i en eller flere af studsene for at give mere moment, når der drejes på ventilen.
- Tålmodighed og tro på, at det nok skal lykkes på et eller andet tidspunkt
Sidste redigering: 21 Jun 2020 19:20 af iversenrasmus.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af? 22 Jun 2020 21:08 #8110

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Jeg har samme model og forsøgte i foråret at få min af.. måtte opgive og tænkte den nok klarede en sæsong mere :-)

Men tak for tippet med saltsyre, jeg forsøgte med varmeblæser uden held, og var bange for at de hvide studser ville knække hvis jeg brugte for meget vold..
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvordan får jeg denne topmonterede ventil af? 22 Jun 2020 22:22 #8111

  • iversenrasmus
  • iversenrasmus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Jeg var også bange for at knække noget. Særligt da jeg ved, at ventilen har +15 år på bagen, så det var ikke til at vide, hvor skørt det var blevet. Men alt holdt heldigvis. Jeg gik til og fra det i en 6-7 timer, hvor jeg penslede saltsyre og bankede på den, så væbn dig med tålmodighed.
Held og lykke med projektet!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder