Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Cirkulation bedre end filtrer ?

Cirkulation bedre end filtrer ? 26 Jun 2009 20:19 #467

  • tomadeira
  • tomadeira's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej.

Da jeg er ny med pool, kan det være at dette er et dumt spørgsmål, men jeg prøver lige alligevel.

Når min pumpe/ventil er tændt på cirkluation, er der kraftig stråle fra dysserne. Men når jeg sætter pumpen/ventilen til filtrer, så falder kraften af "strålen" fra dysserne.

Hvad kan være galt... er der noget galt med selve filter-funktionen ?

Kan jeg benytte cirkulation når jeg chokklorer, eller skal den altid stå på filtrer... Og hvornår skal man egentlig bruge cirkulation

Håber nogen kan hjælpe:cheer:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cirkulation bedre end filtrer ? 27 Jun 2009 09:05 #469

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det fungerer som det skal.
når den står på recirkulation passerer vandet bare gennem 6 vejsventilen uden at gå ned gennem filtersandet og uden at blive renset. d.v.s at filtersandet ikke tager kraften fra cirkulationen.
når du sætter den på filter så går vandet gennem filtret og bliver renset men samtidig går noget af trykket jo fra da vandet nu skal passere sandet.
læs hæfte 2 og 3 her står om filterets funktion og de forskellige positioner som 6 vejsventilen kan sætes i
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Cirkulation bedre end filtrer ? 30 Jun 2009 20:18 #484

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ved faktisk ikke helt selv hvad Cirkulation indstillingen er til, men har ladet mig fortælle at den bruges til og skabe hurtig cirkulation i bassinet ved evt. tilsætning af kemikalier.

Men hvis ens anlæg er dimmentioneret og anlagt ordentligt er det ikke nødvendigt og sætte filtret på Cirkulation, her skulle det være nok at sætte det til Filter.

Filteret skal kunne cirkulere vandet i bassinet på filter indstilling, ellers er det noget galt..... for lille pumpe, dårlig placering af dyser - skimmer == dårlig cirkulation :(

Mvh. Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder