Det ser kanon ud, og det rigtig fede er, at du slipper for at skifte vand.
Det er korrekt, at du skal vente med at tilsætte HTH til den når ned omkring 1-2. Hvis solen skinner bør det ikke tage mere end en dag eller to.
Det vil være en god i dé at anskaffe et pooldækken, hvis du ikke allerede har et. Se
geismar.dk/projekt-galleriet/category/16-daekken
Det holder dels på varmen, og dels på vandet. På en varm sommerdag, kan der nemt fordampe 200 liter vand, hvis ikke der er dækken på.
Det holder også på kloren, som ellers brænder ret hurtigt af, hvis solen steger.
Mængden af klor der forbrændes er meget variende. Skinner solen ikke, så bades der ikke, og så er dækkenet på i flere dage, og så bruges der næsten ingen klor, for der er ikke noget at "brænde af".
Omvendt, skinner solen, så bader man meget, og kloren brænder affald af fra de badende; solen brænder også klor af, og så kan det gå rigtig stærkt.
Jeg har været ude for, på en dejlig sommerdag, hvor poolen var i brug konstant, at min automatiske dosering ikke kunne følge med, selvom den tilførte klor kontinuerligt; jeg måtte tilsætte ekstra HTH klor flere gange i løbet af dagen for, at holde klorniveauet stabilt på 1.
Det blot for at sige, at man ikke kan give nogen fast regel for hvor ofte man skal tilsætte klor og hvor meget. Det kommer an på mange ting.
Men det skal du ikke være nervøs for. Du har gjort det rigtige, og er nu på rette spor!
Brug sommeren til, at "tale med dit poolvand" hver dag. Så ender du ligesom jeg og mange andre med en god fornemmelse for hvor meget klor der skal til. Til sidst kan man faktisk bestemme det bare ved at se, smage og lugte til vandet