Hej
Har haft min 30m3 stål pool nu i 2 år...
Sidste år var der ingen problemer overhovedet.
Lige i forgårs var jeg oppe og lette på mit isoleringscover for lige at se til vandet, og der så det helt normalt ud.
Da jeg så kom hjem igår eftermiddags, var snakken en helt anden.....
Rundt i bunden i overgangen hvor buns og sider mødes, var der et tyndt lag alger...
Jeg checkede Ph værdi til 7,1 og chlorværdi til 2 ppm.....rimeligt ok.
Besluttede mig for at chockclorere vandet og tilsætte flokningsmiddel (Saniklar Clear water 1 liter)....under pumpedrift.
herefter tog jeg min bløde bundkost og rappede algerne af så de kom "op" i vandet....
Lod pumpen køre i 6 timer derefter og har været stoppet natten over, da jeg regnede med at skidtet så lå i bunden så jeg lige kunne støvsuge den idag......
Men nej, i morges da jeg så til det var det meget værre
Vandet ser nu ud som om der er hældt 10 liter mælk i
Det er ligesom man kan se at der er små begyndende hvide perler som klumper sammen, men som bare "svæver" i vandet.
Min beslutning blev så at returskylle mit filter og så lader jeg pumpen køre nu hele dagen/aftenen og returskyller godt.
Har i nogen tricks derudover?
skal lige tilføje at årsagen til de begyndende alger mm, nok er en for stor organisk belastning, da jeg har 4 store bøgetræer stående som jeg har kæmpet med at holde skidt væk fra vandet, samt det at min pumpe ikke køre så tit som sidste år, da jeg har fået solfangere på hvoe pumpen så kun kører når solen skinner (Hvis ikke jeg selv husker at starte den). denne kombination har jeg lært at, men spørgsmålet er hvad jeg gør nu.....
Måske bare lade pumpen køre, købe nogle flokningstabs til min skimmer, istedetfor det flydende dosering og så returskylle jævnligt eller hvad ?
/Kewin