Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Stålpool - nedgraves eller ej ... eller delvist?

Stålpool - nedgraves eller ej ... eller delvist? 03 Jun 2013 11:11 #3831

  • pchvid
  • pchvid's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Vi har i mange år haft en Intex-pool ca. 4.5 Ø stående ude hele sommeren, men vi vil gerne forlænge sæsonen og udvide mulighederne for at bruge poolen, så vi overvejer i øjeblikket at købe en stålpool (pga. prisen :P ).

Men så melder der sig nogle spørgsmål.
Vi kan købe én, der både kan stilles oven på jorden, og kan nedgraves helt eller delvist, eller vi kan vælge én, der udelukkende kan nedgraves. Er der nogen gyldne råd/erfaringer med det ene eller det andet eller det tredje :huh: ?

Det skal siges, at vi vil sætte én eller anden form for overdækning over den - enten drivhus eller pooloverdækning.

Er der nye erfaringer med isolering af enten fritstående eller helt/delvist nedgravede pools i forhold til de gamle tråde herinde?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stålpool - nedgraves eller ej ... eller delvist? 03 Jun 2013 11:39 #3832

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
den er svær at svare på, for det kommer an på avad for et mærke pool du køber. de fleste af dem - ikke alle - der reklameres med at de kan sættes både over og under er traditionelt de billige pools som har tyndere stålvægge der ikke er galvaniseret og tyndere linere. derfor egner de sig i virkeligheden ikke til at blæive gravet ned - selvom de kan.
En pool der graves ned skal være af en ordentlig kvalitet, da den jo ikke bare kan skiftes ud eller repareres uden videre.

Så for at kunne svar dig må vi vide hvad for et mærke pool det er ;)

Da du vil lave en overdækning SKAL det grundet holdbarhed være en ordentlig kvalitets stålpool - når den bliver lagt inde i en overdækning er den jo endnu sværre at komme til at reparere

isolering. hvis det er en pool der skal bruges hele påret skal du isolere - bruger du den "kun" in sæsonen er det mere ligegyldigt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: pchvid

Stålpool - nedgraves eller ej ... eller delvist? 03 Jun 2013 12:57 #3833

  • pchvid
  • pchvid's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Mange tak for hurtigt svar :)

Det fører mig faktisk noget videre, og det belyser egentlig ét af problemerne ved at skulle vælge pool, nemlig at det virker uigennemskueligt, hvor tykke de respektive stålvægge er. Hvordan søren finder man ud af det - skal man virkelig ringe rundt til samtlige de forhandlere, hvor man har set en form/størrelse/whatever, der "måske" kunne være interessant for at høre, hvordan det forholder sig, eller overser jeg bare noget?

Jeg ved så nu, at det er NU, vi skal beslutte os for en nedgravet stålpool - det kunne jeg jo nok være kommet frem til, men - men :blush:

Vi havde tænkt, at overdækningen og evt. isolering skulle forlænge badesæsonen til måske oktober måned med, med lidt held - vi er ved at få sat solvarmepaneler op, og vi kører med brændefyr, som efter planen skal være med til at holde badevandstemperaturen oppe - specielt i ydersæsonen, så jeg antager, at noget isolering ville være på sin plads?
Og hvad er så bedst?

Umiddelbart har jeg set på Toscana som nedgravningspool - 4,16x8 x 1,5 m dyb - men er jeg dog lidt bekymret for, om den er for billig, hvis du forstår, hvad jeg mener. Som udgangspunkt ville jeg bestille min. 0,8 liner i stedet for den på 0,6, den åbenbart leveres med som standard.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stålpool - nedgraves eller ej ... eller delvist? 03 Jun 2013 13:30 #3834

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Om den hedder det ene eller det andet er ligegyldigt - du skal bare sikre dig at den er 0.6 mm tyk og galvaniseret og coatet

lineren skal du efter min mening "bare" tage i 0.6 mm. - o,8 mm holder efter min mening ikke så meget længere at det berettiger prisforskellen

Når du "kun" vil bruge din pool i sæsonen ( lidt udvidet ) og tilmed har brændefyr så er det så som så med nødvendigheden af isolering - selvom isolering jo selvfølgelig vil give noget

Prøv iøvrigt linket til venste til poolraadgiverens nye swimmingpoolcenter - her er der alt og kun kvalitetsvarer
www.swimmingpool-danmark.dk/
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder