Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Mere chlor når solen skinner ?

Mere chlor når solen skinner ? 10 jul 2013 19:16 #4004

  • Kewinlund
  • Kewinlund's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 43
Hej
Er nu gået over på HTH chlor i granulatform. det duer :silly:
Jeg er pt en uge på ferie og kom i fredags uge 27, 250 gr chlor i min pool og lod pumpen køre et par timer derefter.
Målte derefter chlor og den var "off the chart" i den høje ende.... :blink:
Min nabo (som har en lille pool med 5m3) kom idag og tog måling på mit vand, da jeg var urolig for om den var under de 1-3 ppm. Målingen var nu 2ppm chlor og ph på 7,2....fint nok jo
:) Så regner med at der ikke behøver tilsættes mere til jeg er hjemme på lørdag uge 28 !
men så sagde min nabo "at nu hvor solen skinner og mit vand var 28gr, skulle der jo mere chlor i" ?????
Jeg holdt på at det stadig var okay hvis den bare var min 1 ppm chlor og ca 7,2 i ph, selvom det er varmere og solen skinner......er dette ikke korrekt?
Altså diskussionen gik på at bare fordi vandet var "varmere" skulle ppm værdi af chlor være højere end ellers, hvilket jeg ikke mener er korrekt?
Ved godt at solen nedbryder chloren (når det er HTH chlor), men det er jo ikke det samme som at ppm værdi skal være højere vel?
/Kewin
Kewin
Sidste redigering: 10 jul 2013 19:17 af Kewinlund.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mere chlor når solen skinner ? 10 jul 2013 19:36 #4005

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Kewinlund skrev:
Altså diskussionen gik på at bare fordi vandet var "varmere" skulle ppm værdi af chlor være højere end ellers, hvilket jeg ikke mener er korrekt?
Ved godt at solen nedbryder chloren (når det er HTH chlor), men det er jo ikke det samme som at ppm værdi skal være højere vel?
Korrekt. Solen nedbryder kloren, så der skal tilsættes mere.
Men klorværdien skal ikke ændres fordi vandet er varmere
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder