Hej experter, håber at nogen her kan hjælpe mig, jeg har et problem med mine forældres pool, hvor vandet er blevet tåget.
Jeg er blevet poolmaster
for mine forældres pool, og den har ellers været fint, men er blevet tåget i vandet, og har har målt følgende i dag
PH=7,2
CL= 1,6
Bundenklor = 2,0
Cya=8 (den er lav i know, men ved ikke hvordan jeg får den op og om det har nogen indvirkning på det tåget vand)
TA=25
Jeg var inde med en vandprøve i går til Berle Pool, og de kommenterede den lave Cya, og høje PH (igår var den 7,6), de gav mig noget klarpool med i værskeform som jeg hældte i.. Normalt prøvede det først på året det klarede poolen op, og jeg bundsugede det som var samlet på bunden, dog lavede jeg der den fejl at jeg bundsugede til filter og ikke til kloak. Jeg skiftet sandet i filteret, til de der glas ting som de sælger hos Berle Pool til erstatning af sand.
Som sagt hældte jeg klarpool (Clear Water Flokning) i den, men der er ikke sket noget. Jeg returskyllede efter de 8-10 timer som der står i brugsanvisningen på Flokningen, og returskyllede til hele det store glas i toppen af beholderen var klart.
Kan I hjælpe mig, hvad gør jeg forkert.?
Ups, glemte at sige, at den klor som jeg anvender, er den der HTH klor
Med venlig hilsen
Morten Thomsen