Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Poolen bliver ved med at være tåget

Poolen bliver ved med at være tåget 29 jul 2015 10:42 #5886

Hej experter, håber at nogen her kan hjælpe mig, jeg har et problem med mine forældres pool, hvor vandet er blevet tåget.

Jeg er blevet poolmaster :unsure: for mine forældres pool, og den har ellers været fint, men er blevet tåget i vandet, og har har målt følgende i dag

PH=7,2
CL= 1,6
Bundenklor = 2,0
Cya=8 (den er lav i know, men ved ikke hvordan jeg får den op og om det har nogen indvirkning på det tåget vand)
TA=25

Jeg var inde med en vandprøve i går til Berle Pool, og de kommenterede den lave Cya, og høje PH (igår var den 7,6), de gav mig noget klarpool med i værskeform som jeg hældte i.. Normalt prøvede det først på året det klarede poolen op, og jeg bundsugede det som var samlet på bunden, dog lavede jeg der den fejl at jeg bundsugede til filter og ikke til kloak. Jeg skiftet sandet i filteret, til de der glas ting som de sælger hos Berle Pool til erstatning af sand.
Som sagt hældte jeg klarpool (Clear Water Flokning) i den, men der er ikke sket noget. Jeg returskyllede efter de 8-10 timer som der står i brugsanvisningen på Flokningen, og returskyllede til hele det store glas i toppen af beholderen var klart.

Kan I hjælpe mig, hvad gør jeg forkert.?

Ups, glemte at sige, at den klor som jeg anvender, er den der HTH klor

Med venlig hilsen

Morten Thomsen
Sidste redigering: 29 jul 2015 11:11 af MortenT-DK.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Poolen bliver ved med at være tåget 29 jul 2015 11:12 #5887

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej Morten

Du har en relativ høj bundet klor værdi, du skal derfor chock klorere din pool med ustabiliseret klor ca. 250-300 gram pr 10m3 vand.

Men der ud over vil jeg anbefale at du får hævet din alkalinitet samt hævet din cyanur værdi til et sted imellem 20-25ppm.

Begge produkter kan du købe hos Poolrådgiveren i Frederiksværk, desuden kan jeg anbefale at du bruger vores app. den kan beregne mængden af Alka du skal tilsætte samt cyanur syre.

Faktisk vil jeg nok få styr på cyanur og alkalinitet inden chock klorering, uorden i alkalinitet giver ustabil pH og ustbil pH svækker klorens virkning ;)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: MortenT-DK

Poolen bliver ved med at være tåget 29 jul 2015 11:26 #5888

Hej Mads.

Takker for Dit hurtige svar. Har hentet Jeres app, og indtastet mine resultater og bestilt de foreslåede løsninger. (Smart app)

Takker for hjælpen, Du/I får lige en update..

Med venlig hilsen

Morten Thomsen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder