Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Dette anlæg, skidt eller godt ? Bayrol !

Dette anlæg, skidt eller godt ? Bayrol ! 25 Apr 2009 23:30 #268

  • Kingglostrup
  • Kingglostrup's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har brug for et råd og din vurdering ?

Jeg har kigget på et doseringsanlæg hos en forhandler.

BEKLAGER FIRMANAVN ER SLETTET AF ADMINISTRATOR. DET VAR EN FIRMAHENVISNING TIL EN SYRE DOSERINGSPUMPE FRA PRODUCENTEN BAYROL

Jeg har snakket med dem og spurgt en masse til det.

Bla. hvad koster flydende klor og ph ? Jeg syntes at 3000 kr for sådan en form for " nem " administration af min pool er meget tiltalende, men er lidt i tvivl om hvorvidt produktet kan virke til denne pris ?

Forhandleren siger at det er Bayrool, altså et tysk produkt, ja det kender I jo sikkert, men jeg kan ikke finde disse enheder på deres hjemmeside.

Hvad er jeres mening om dette ? jeg har ikke " råd " pt. til eks. at købe denne løsning hos en anden forhandler.

DETE VAR OGSÅ EN FIRMAHENVISNING - SÅ DEN ER OGSÅ SLETTET

Det syntes jeg er for mange penge, men 3000 kr er ok, hvis det altså virker nogenlunde.

Lad høre fra jer.

Mvh Thomas
Sidste redigering: 26 Apr 2009 15:32 af Bjarne. Begrundelse: FIRMANAVNE
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Dette anlæg, skidt eller godt ? Bayrol ! 26 Apr 2009 19:01 #273

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg snyes det er svært og rådgive om sådan et produkt, mest fordi jeg ikke lige selv har så meget erfaring med automatisk kemikalie tilsætning.

Men jeg har selv været ved og se lidt på komponenterne til bare og lave en enhed som digital kan måle klor og PH.

Her lærte jeg at elektroder ikke bare var elektroder, nu når jeg nævner elektroder så for alle kan være med er det en censor som sættes ned i vandet som så måler klor eller PH.

Selve elektroden giver en spænding som fuktion af PH værdien, når man så kender PH værdien kan man med en redox elektrode måle klor indholdet. Her får man også en spænding som funktion af klor indholdet, her er problemt bare at spændingen også er afhængig af PH værdien. (Se mere under vejledninger her er en graf)

Tilbage til emnet, det jeg lærte ved min søgen var at de billige elektroder ikke kunne holde mere en sæson og en elektrode koster altså omkring 700kr og i et redox klor/syre anlæg er der altså 2 elektroder.

Så ved at konkludere lidt på prisen tror jeg ikke at de medfølgende elektroder er særlig gode, de skal sikkert skiftes ud rigtig hurtigt eller så skal du rende og kalibrere dem hver uge.

Alle elektroder skal kalibreres med kendte væsker, man kan f.eks. købe en væske som altid har en PH på 4 osv....

Anlæget som du snakker om er billigt især hvis man sammenligner med de anlæg som sidder i svømmehaller, campingpladser osv....

Man skal huske på at ens klor/syre anlæg skal man stole 100% på, ellers kan det blive en farlig tur i poolen.

Mvh. Mads

ps. jeg kan sagtens skrive mere om redox elektroder osv.

pps. en god elektrode koster omkring 1400kr hvis man ikke vil kalibrere og skifte ud hele tiden.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Dette anlæg, skidt eller godt ? Bayrol ! 26 Apr 2009 20:28 #274

  • leif
  • leif's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 69
  • Modtagne Tak: 4
Nåede lige netop at se linkene inden "Administrator" kom forbi :P

Såvidt jeg kan se går første link kun på selve doserings-pumpen, dvs. du får ikke styre-elektronik og elektroder med. Man kan derfor ikke umiddelbart sammenligne de to.

Har i øvrigt - ligesom Mads - kigget lidt på at lave et automatisk målesystem som så kunne fortælle mig hvornår der skal klor i. Har dog pt. droppet det igen, bla. fordi man jævnligt skal kalibere elektroderne for at det fungerer og det i øvrigt et noget ret følsomt/sart udstyr.:(

/Leif
/Leif
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Dette anlæg, skidt eller godt ? Bayrol ! 27 Apr 2009 12:49 #275

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hej Leif
dejligt at få et ansigt på
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder