Jeg snyes det er svært og rådgive om sådan et produkt, mest fordi jeg ikke lige selv har så meget erfaring med automatisk kemikalie tilsætning.
Men jeg har selv været ved og se lidt på komponenterne til bare og lave en enhed som digital kan måle klor og PH.
Her lærte jeg at elektroder ikke bare var elektroder, nu når jeg nævner elektroder så for alle kan være med er det en censor som sættes ned i vandet som så måler klor eller PH.
Selve elektroden giver en spænding som fuktion af PH værdien, når man så kender PH værdien kan man med en redox elektrode måle klor indholdet. Her får man også en spænding som funktion af klor indholdet, her er problemt bare at spændingen også er afhængig af PH værdien. (Se mere under vejledninger her er en graf)
Tilbage til emnet, det jeg lærte ved min søgen var at de billige elektroder ikke kunne holde mere en sæson og en elektrode koster altså omkring 700kr og i et redox klor/syre anlæg er der altså 2 elektroder.
Så ved at konkludere lidt på prisen tror jeg ikke at de medfølgende elektroder er særlig gode, de skal sikkert skiftes ud rigtig hurtigt eller så skal du rende og kalibrere dem hver uge.
Alle elektroder skal kalibreres med kendte væsker, man kan f.eks. købe en væske som altid har en PH på 4 osv....
Anlæget som du snakker om er billigt især hvis man sammenligner med de anlæg som sidder i svømmehaller, campingpladser osv....
Man skal huske på at ens klor/syre anlæg skal man stole 100% på, ellers kan det blive en farlig tur i poolen.
Mvh. Mads
ps. jeg kan sagtens skrive mere om redox elektroder osv.
pps. en god elektrode koster omkring 1400kr hvis man ikke vil kalibrere og skifte ud hele tiden.