Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Chockklorering i går = 0 klor i dag?

Chockklorering i går = 0 klor i dag? 28 jul 2013 16:45 #4067

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Hej folkens

Min pool var lidt udsat for ferietid, så den var ikke så køn. Jeg fik den støvsuget, returskyllet og efterflg. chockkloreret i går. (PH er på 7,0)

Så ville jeg selvfølgelig ikke bade i går, og tænkte at jeg lige ville teste om kloren var i et "ok" niveau, men mit pillesæt viser ingen udslag?
Jeg prøvede at drysse et par korn klor i og så blev den rød i 10 sekunder og efterflg. helt klar igen.

Det skal lige siges at poolen og vandet står knivskarpt, jeg syntes jeg på et tidspunkt læste at pillesættene ikke slog ud hvis der var for meget klor i, eller kan det være rigtigt at solen i går/dag har brændt 1kg klor af allerede?

Mvh
Kim - der pt. sveder og rigtigt rigtigt gerne ville bade i sin pool B)
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Chockklorering i går = 0 klor i dag? 28 jul 2013 17:56 #4068

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det lyder nu mere som om der er så meget klor i at testsættet ikke kan måle det
Prøv at fortynde en prøve af poolvandet med 50 eller 100 % og prøv så at teste igen og se om du så kan måle :whistle:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Chockklorering i går = 0 klor i dag? 28 jul 2013 18:09 #4069

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Ja gør som Bjarne siger
Men jeg har nu også været ude for tilsvarende. Når solen drøner ned som nu så brændes kloren af hurtigere end man kan nå at hælde den i. En nulværdi dagen efter chockklorering er mulig.
Da er det en god ide at tilsætte cyanur/stabilisator men pas nøje på ikke at tilsætte for meget. (Sagt af en som lige har haft en klorlås men som nu har det rette indhold af cyanur og et fornuftigt klorforbrug :-) )
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder