Klor med cyanur til badebassiner som tømmes jævnligt er fint. Man skal bare ikke bruge det til bassiner hvor man regner med at beholde vandet hele sommeren. Det vil uværgeligt opbygge en klorlås, men det er tilsyneladende ikke en klorlås, der er problemet her, men derimod at ph og klor er alt for høj.
Er kvikklor det eneste kemikalie du bruger?
Normalt ville jeg sige, at du skal tilsætte pH-minus for at få pH'en ned, men jeg kan ikke lide at den er steget så meget, på grund af en så relativt lille dosis klor. Jeg vil ikke råde til at bade i vandet når pH'en er så høj.
Uanset at dit bassin er relativt lille, så behandler du det som en rigtig pool, i og med at du ikke skifter vandet ud, og dermed gælder også reglerne for kemi for en rigtig pool. Du kan enten sætte dig ind i de vigtigste regler for poolkemi, der er rigtig gode artikler om emnet her på siden, eller du kan tage en vandprøve med til nærmeste poolforhandler, og lade dem finde ud af hvad der er galt, og vejlede dig til hvad du skal gøre. Du kan også tage konsekvensen og skifte vandet og starte forfra, men det er nok den dyreste løsning, og dit badevand bliver med garanti ikke varmt nok til at bade i de første par dage.