jeg har jo lært, at cyanursyre IKKE kan fjernes fra vandet, man kan KUN skifte vandet for at sænke cyanursyre nivoet/ fjerne klorlåsen.
Jeg er meget lykkelig for disse klorpucks med cyanur,, ferietabletter som nogen kalder dem. Jeg har 80.000 liter, og det fungerer super med disse. Jeg bruger ca. 5 Kg hvert år, og chokklorer et par gange med flydende klor.
Jeg havde sidste efterår, 25 ppm cyanur. Jeg har max skiftet 10% af mit vand, over vinteren, fyldt op med regnvand.
Nu måler jeg så 0ppm cyanyr, jeg har kontrolmålt 3 gange. Og jeg mener at kunne bruge instrumentet (pille i vand, knuse, kan du se prikken)
NU spørger jeg så. Kan cyanur bundfældes i løbet af vinteren, fx. sammen med de alger der kommer og falder til bunds. jeg støvsuger altid bunden, direkte i kloak, ved sæson start - så der ville jeg skille mig af med cyanuren, hvis den var bundfældet.
ellers kan jeg ikke forklare, hvordan 10% frisk vand - 8.000 liter , ud af 80.000 , kan reducere fra 25 , til 0 cyanyr.
det ville vel, rent matematisk reducere med 10%,, så jeg burde have >20ppnm cyanur.
eller er der noget jeg overser.