Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Testsæt fra Harald Nyborg

Testsæt fra Harald Nyborg 05 jul 2013 22:41 #3985

  • jettemarie
  • jettemarie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 16
Jeg har købt pool teststrips fra Harald Nyborg. På vejledningen står der at strip'en skal holdes i vandet i 10 sekunder. Men der står ikke hvornår den derefter skal aflæses.

Farven på strip'en ændrer sig kontinuerligt efter jeg har taget strip'en op af vandet, og efter et stykke tid har den den mørkeste farve.

Er der nogen af Jer der ved hvor mange sekunder der skal gå før man aflæser strip'en?

www.harald-nyborg.dk/p4724/pool-teststrip-50-stk

I den pdf der linkes til under produktet, står der heller intet... Fornemmer jeg har købt noget billigt l... ;-)
Jette
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Testsæt fra Harald Nyborg 05 jul 2013 22:54 #3986

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Ked af at måtte sige det, men alle testrips uanset om de er professioneller eller billige "kina" fra Harald nyborg og andre byggemarkeder er ikke præcise testsæt - og det gælder i særdeleshed de billige som importeres fra kina og sælges af bygmarkeder

De eneste præcise der findes er tablettestsæt - se link

www.swimmingpool-danmark.dk/kemikalier-t...er-og-strips-klor-ph

De forskellige teststrips har forskellige vejledninger = forskellig tid man skal holde dem i vandet, hvor meget man må ryste dem og hvor lang tid man kan "stole" på aflæsningen ( og det er under alle omstændigheder meget få sekunder)

Jeg kender ikke dem du taler om og ved derfor ikke hvad der står som vejledning om dem - sorry :(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: jettemarie

Testsæt fra Harald Nyborg 07 jul 2013 23:14 #3995

  • jettemarie
  • jettemarie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 16
Ja, jeg havde det på fornemmelsen... grrr. Har endda købt 2 pakker for at have til hele sommeren. Det var dumt. Nå, man lærer hele tiden :-)

Tak for svar :-)
Jette
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder