Hej igen !
Yes til 100 % pumpeflow når der er sol, det er fint.
I dag har jeg det som sagt kørende med en Deltasol Resol styring og nogle relæer der gir 230 volt til motor.
Jeg er dog ikke tilfreds med kun at kunne køre 100 %.
Min nye pumpe er 0,75 kw (qmax på 15,6 m3/time )og sandfilteret vist et Ø600 med 85 kg sand i og poolen 21000 ltr.
Så derfor var min tanke at drosle motor ned under drift.
Dertil har jeg indkøbt Cleverpool inverteren, men er blevet lidt i tvivl om jeg i stedet skulle have investeret i PLC og frekvensomformer, men så har jeg det jo heller ikke i drift i morgen.
Så mit spørgsmål handler mest om hvordan jeg får kombineret min Cleverpool inverter med min nuværende styring så jeg kan få fordele af begge, ( tænker et relæ ved styring, som overdrager 230 volt til pumpe, som kommer fra Cleverpool ?? )
Min nye pumpe har temmelig meget tryk på, derfor tror jeg ikke jeg får noget problem ifht at drosle den ned og spare lidt på min eludgift.
Jeg har flere udfordringer i mit setup tror jeg, særligt med min nye motor.
Jeg kører med standard 38 mm slanger og der er jo et vist tryktab ifht at min nye pumpe er født med 50 mm normalt, så spørgsmålet er om jeg burde få skiftet til og afgang til pool ud med større slanger, for at lette motoren ??
Kom endelig med flere betragtninger
mvh Thomas