Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vildmarksbad - hvad skal man vælge?

Vildmarksbad - hvad skal man vælge? 17 Feb 2018 21:33 #7834

  • brianh
  • brianh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej,

Jeg overvejer at købe et vildmarksbad, men der er så mange modeller at jeg er i tvivl om hvad man bør vælge. Det eneste jeg er 100% sikker på er at der skal være en ekstern ovn med cirkulationspumpe da jeg så også vil kunne benytte ovnen til sommersæsonpoolen på 17.000 liter, den synes nemmere at fyre i end de indbyggede modeller og den tager ikke plads fra badet selv.

Bør man vælge et rent træbad eller et med plast/glasfiberindsats og træ udenpå til pynt?

Vælger man et rent trækar - skal det så ALTID stå med vand for ikke at blive permanent utæt, eller kan man sagtens tage vandet af om vinteren?

Bliver et trækar sort af "svamp" eller holder det altid sit oprindelige udseende?

Bør man vælge et bad med varmelegeme til at holde temperaturen når man har forfyret med ovnen eller er det nemt at ramme og holde fx 38 grader?

Jeg har sammen med konen været ude og kigge i diverse spa butikker, men de har alle forskellige meninger og jeg vil jo egentlig hellere høre erfaringer fra nogen der har købt et spa. Både positive og negative.

Ja det var mange spørgsmål og der kommer sikkert flere, men til et indkøb på 15-40.000,- skal man jo altså være nogenlunde sikker :-)

Mvh.
Brian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vildmarksbad - hvad skal man vælge? 06 Apr 2018 18:31 #7868

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Extern ovn er ca dobbelt så lang tid om at opvarme karet som en intern.
Glasfiber/plast har slet ikke problemer ang utætheder, træ skal stå med vand for at forblive tæt.
Hvorfor vil du tage vandet af om vinteren ? det er da der det er fedest at sidde i karet.
Har aldrig haft problemer med et sort kar.
Temperaturen er et erfarings spørgsmål at holde.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder