Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Snavs på bunden af 21.000 liter pool

Snavs på bunden af 21.000 liter pool 21 Apr 2011 08:09 #2107

Hej

Jeg er forholdsvis ny i denne pool verden, fik en 21.000 liters pool sidste år og der kørte den fint. Nu har den været lukket ned her i vinter og her 1. marts startede jeg op igen.

Jeg har fået vandet rent og alle mine værdier ligger som de skal både PH, klor og cyanur, mit problem er nu at der ligger lige som et lag støv på bunden og jeg støvsuger og returskyller hver dag og det er det samme hver dag. Jeg bruger noget der hedder Multiklor.

Hilsen Joan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 21 Apr 2011 16:47 #2110

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej :)

Aaaah helt ny er du da ikke siden at du har fået checket din cyanur :woohoo: , men lige for at afslutte den skal du lige vide at multiklor indeholder cyanur og det er jo ikke godt i længden :(

Hvilken type filter er det du har?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 21 Apr 2011 21:01 #2111

Hej Mads

Jeg har læst alle artikler så jeg har da lært lidt. Jeg har en sandfilter pumpe og jeg har tænkt om det måske er mit sand der ikke renser godt nok. Mit vand er krystalklart og som skrevet før er alle mine værdier i orden, men det er som om der lægger sig noget på bunden selv om jeg støvsuger og støvsuger hele tiden.

Ja jeg ved godt at det indeholder cyanur, men tak for oplysningen.

Hilsen Joan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 22 Apr 2011 08:14 #2112

  • leif
  • leif's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 69
  • Modtagne Tak: 4
Hej Joan

Hvis det "støv" du har på bunden hvirvler op meget let når du f.eks. støvsuger kan det være at partiklerne er så små at de slipper igennem dit filter. Her kan det nok hjælpe at flokke vandet ved at lægge en flockningsrulle i skimmeren og så lade pumpen kører til den er opløst. Lad herefter vandet stå og støvsug så (evt. direkte til afløb hvis der er meget snavs).

Leif
/Leif
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 22 Apr 2011 08:25 #2113

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er rigtigt som Leif siger :) , med mindre at det direkte er sandkorn som ligger på bunden.

Hvis det er sand lader det til at der kommer noget sand igennem filtret, der er et gammelt trick med at sætte en nylonstrømpe på selve udløbsdyserne. Her ved kan man se om sandet kommer fra luften eller fra ens filter.

Men fortæl lige om det er direkte sandkorn eller bare fint støv som er på bunden :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 22 Apr 2011 08:38 #2114

Hej Igen

Mange tak for jeres svar, det er dejligt med hjælp. Det er ikke sand der ligger på bunden, tror jeg vil prøve det med at flokke jeg købte nogle sidste år, nogle der ligner en sok med tabletter i, håber de er ok at bruge.

Det ser ikke så slemt ud i dag, og jeg var i vandet i går ( 18 grader) for at rense siderne ordentligt. Så måske det har hjulpet.

Fortsat rigtig god påske til jer alle.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Snavs på bunden af 21.000 liter pool 22 Apr 2011 17:31 #2118

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det lyder fint, ja put en floknings rulle i skimmeren, her efter skal rullen opløses lidt så efter 2-3 dage skal du støvsuge poolen grundigt og til sidst max. 6 dage efter tilsætning returskylle filtret grundigt (kan ikke huske tiderne helt præcist, men det er der omkring, undskylder selvfølgelig for ikke at kunne huske de præcise tal).

Fordi efter 6-8 dage opløses floknings middlet i sandfiltret og alt det skidt som det har samlet i filtret vil blive sendt ud i poolen igen.
Mvh. Mads
Sidste redigering: 22 Apr 2011 17:32 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder