Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Fastsiddende snavs på bund og sider

Fastsiddende snavs på bund og sider 18 Jun 2012 00:03 #3250

  • janice
  • janice's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 1
Vi har store problemer med snavs, der sætter sig fast både på bunden og op ad siderne - og vores liner er efterhånden mere sort end blå, øv!!

Hvis vi skrubber og skrubber, kan vi få det af, men det er jo et umuligt job i en stor pool, og under vandet kan vi ikke få godt nok fat, så det sidder fast.

Vi har talt om, hvorvidt vi kan have vendt lineren forkert, så den måske har en mere ru side, der vender opad? Og vi overvejer, om vi bliver nødt til at tømme en og købe en helt ny liner, men det er næste uoverskueligt arbejdsmæssigt og økonomisk :o(

Så lige nu søger vi desperet gode råd til, hvordan vi får renset den omfattende snavs af, for den er alt andet end indbydende. Det skal sige, at alle værdier er fine, og vandet er helt klart - det er en saltvandspool, og vi har ikke prøvet at bruge andet end børster, dvs. ingen kemikalier eller andet til at rense med.

Jeg håber, at nogle af jer kan hjælpe os, for vi er meget ærgerlige over at se vores pool blive grimmere og grimmere, selvom vi støvsuger og skrubber derudaf...

Janice
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fastsiddende snavs på bund og sider 18 Jun 2012 09:41 #3253

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
der er groft sagt kun 2 ting der kan sætte sig på din liner - kalk eller alger ( eller en kombination )

Jeg tror ikke det er kalk, så du skal sænke din ph til 7 og chockklorere med 300 g pr. m3 vand - gentages evt.

Kom en flokningsrulle i skimmeren samtidig og regturskyld senest 7 dagen da det ellers vil oopløses igen og ryge ud i poolen

Lad din pumpe køre 24 timer i dgn indtil det er i orden

Hvis det er kalk kan du præve at sænke din ph til 6 og lade det være 2-3 dage. så opløser det sure vand kalken ( hvis der ikke er for meget jkalk. hjælper dette ikke så må du tømme poolen for vand og rense i 1n 10-15% sakltsyreopløsning.

At du evt. har vendt lineren forkert tror jeg ikke på som en årsag
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder