Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Snavs i pool.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 17:41 #5678

  • kgse
  • kgse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Jeg har haft pool i ca. 10 år uden de store problemer, men lige nu er jeg mystificeret.
Jeg benytter en automatisk støvsuger, Vortex 4, som støvsuger pool'en ren, men kort tid efter at pumpen er startet, ligger der en del snavs på bunden af pool'en igen. Snavset er så "tungt" at det ligger stille, når pumpen kører, så flokningsmiddel, er vel ikke nødvendigt. Har nu prøvet flokningsmiddel, uden at det hjalp. Har manuelt støvsuget til kloak.
Har haft en nylonstrømpe for dysen, hvor vandet pumpes ind i pool'en(den samlede ikke noget op, jeg har tømt sandfilter og tjekket lateralrør, som ikke fejlede noget, og påfyldt nyt sand. Så hvor kommer al det snavs fra?
Kan der være hul i røret fra skimmer til pumpe? Kan man tjekke det, uden at grave op?
Vi har motorvejsbyggeri og jernbanebyggeri tæt på hvor vi bor her ved Køge. Det nærmeste byggeri vel ca. 300 m væk. Kan det være sand/støv derfra som kommer i pool'en, selv på dage hvor der ikke er meget vind eller vind i den forkerte retning?

Hvis jeg støvsuger sidst på dagen, efter pumpen er slukket, kan jeg ikke se snavs på bunden dagen efter, indtil pumpen starter, så ligger det igen på bunden

Jeg forstår det simpelthen ikke. Nogen gode ideer?

Hilsen Steen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 18:46 #5681

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg vil tro at det er støv fra vej byggeriet, med den blæst vi har haft på det sidste er 300 meter ikke langt.


Tror ikke at det er et defekt rør under jorden, med mindre der er en dårlig samling eller du selv er kommet til at hakke et have redskab i det.

Hvilken farve har sandet er det lyst eller sort ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 19:35 #5687

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Har du haft en pose foran BEGGE indløbsdyser ?????
Hvis du har det og der intet er i disse poser, ja så kommer det ikke fra rensningssystemet og må derfor komme fra omgivelserne

At skidtet kommer efter pumpen er startet kan være fordi støvet/skidtet ligger på vandoverfladen ( båret oppe af overfladespændingen) Når pumpen sterter brydes denne overfladespænding og skidtet falder ned på bunden

Men hvorom alt er. skidtet kan kun komme 2 steder fra. Enten ud gennem dyserne eller fra omgivelserne
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 19:39 #5688

  • kgse
  • kgse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej Mads.

Tak for dit svar :) Jeg hælder også mest til byggeriet, men undrer mig alligevel over, at støvet så også kommer i næsten vindstille vejr eller når vinden tilsyneladende blæser støvet væk fra os B)

Tror nu heller ikke rigtigt på at det skulle være rørerne. De ligger 60 cm nede, har gjort det i snart 10 år uden tegn på hul eller dårlig samling.

Støvet ser sort ud på bunden, men når jeg tjekker filteret i støvsugeren efter støvsugning, ligner og føles det som alm. lyst sand. Det kunne så være, at filteret fangede sandet, men ikke det "sorte" snavs i pool'en, men det lyder heller ikke så sandsynligt, for så ville det jo falde til bunds i løbet af natten, og det gør det tilsyneladende ikke.

Steen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 19:41 #5690

  • kgse
  • kgse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej Bjarne.

Så lige dit svar efter jeg havde svaret Mads. Ja, der var pose foran begge dyser, så konklusionen må vel så være, at det kommer "oppefra".
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Snavs i pool. 14 Jun 2015 19:54 #5691

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ja - det kan det kun være når der ikke kommer noget ud af dyserne
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder