Ja man slipper aldrig af med de sorte kanter i vanlinjen, ved normal rengøring bruger jeg de såkaldte nano svampe også kaldet microfibersvampe.
De skal lige vrides op så de er fugtige og så er det ellers bare i gang med og skrubbe, alt efter pool størrelse skal man nok rene med og bruge 2-4 stykker.
Ved opstart i foråret bruger jeg liner rens, det rengøre mere i dybden men er også noget giftig stads.
Gældende for begge typer rengøring virker det kun over vandlinjen, så det er godt at sænke vandstanden 2-3cm eller mere inden rengøringen.
Jeg har set et andet produkt på en eller anden filtskive som man kan smide i skimmeren, den skulle så fange de sorte partikler i vandet. Meeeeen det er lidt noget fis efter min mening, filtskiven bliver godt nok sort men synes atdig jeg får sorte render i vandlinjen. Om det virker ved jeg ikke eller skal man sige reducere renderne er også usikkert?
Men ved et uheld engang var der fløjet en af mine brugte microfiber svamppe ind i skimmeren, da jeg fandt den havde den været der i en uge. Den var altså lige så sort som filtskiven, så det er noget billigere og smide en brugt svamp i skimmeren, hvis man mener at det virker
Las os høre om der er andre der har tips og tricks angående de sorte render i vandlinjen.