Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Snavset liner

Snavset liner 04 Jun 2009 23:19 #419

  • Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Hej. Vi har en dejlig pool, men vi har en del problemer med at holde lineren ren ( sorte/mørke ) rander. Nogen der har et par ideer som kunne afprøves? På forhånd tak.
Bilag:
MS
Sidste redigering: 04 Jun 2009 23:22 af Morten.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Snavset liner 05 Jun 2009 08:42 #420

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
mørke render kommer fra al den forurening der lægger sig på vandoverfladen og derefter sætter sig på lineren i vandlinien.
Du slipper aldrig helt af med dem - lad det stå fast. Desværre..
På markedet findes der forskellige direkte vandlinie rens midler. hvis du bruger et af dem sammen med en af de nye nanno svampe, så kommer du langt. Nannosvampene er fantastiske
Og så skal du rense ofte

god sommer og arbejdslyst:silly:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Snavset liner 05 Jun 2009 21:20 #423

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja man slipper aldrig af med de sorte kanter i vanlinjen, ved normal rengøring bruger jeg de såkaldte nano svampe også kaldet microfibersvampe.

De skal lige vrides op så de er fugtige og så er det ellers bare i gang med og skrubbe, alt efter pool størrelse skal man nok rene med og bruge 2-4 stykker.

Ved opstart i foråret bruger jeg liner rens, det rengøre mere i dybden men er også noget giftig stads.

Gældende for begge typer rengøring virker det kun over vandlinjen, så det er godt at sænke vandstanden 2-3cm eller mere inden rengøringen.

Jeg har set et andet produkt på en eller anden filtskive som man kan smide i skimmeren, den skulle så fange de sorte partikler i vandet. Meeeeen det er lidt noget fis efter min mening, filtskiven bliver godt nok sort men synes atdig jeg får sorte render i vandlinjen. Om det virker ved jeg ikke eller skal man sige reducere renderne er også usikkert?

Men ved et uheld engang var der fløjet en af mine brugte microfiber svamppe ind i skimmeren, da jeg fandt den havde den været der i en uge. Den var altså lige så sort som filtskiven, så det er noget billigere og smide en brugt svamp i skimmeren, hvis man mener at det virker :)

Las os høre om der er andre der har tips og tricks angående de sorte render i vandlinjen.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Snavset liner 06 Jun 2009 11:29 #424

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ja det der med en filtskive i skimmeren er noget f... de sorte render kommer jo fra overfladevandet, og de vil derfor ikke kunne fjernes via filt i skimmeren. den eneste bedre metode er en bedre skimning af vandoverfladen. dette vil fjerne den forurening der er i vandoverfladen.

jeg har forsøgt at bruge en belægning med flydendede nanno materiale jeg smurte på de øverste 25 cm af poolen-det virker faktisk
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Snavset liner 06 Jun 2009 21:11 #425

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja det havde jeg også tænkt på, men turde ikke da jeg ikke viste hvordan lineren reagerede på det.

Her er forrresten lige et andet lille fif, i dag da jeg gjorde vanlinjen hovedrent lagde jeg et par microfibresvampe i blød i lineres rens, det virkede faktisk rigtig godt :)

Inden jeg brugte svampen havde jeg lige vædet hele vandlinjen ind i linerrens med en blød opvaskebørste, med svampen efter følgende.

Til sidst spulede jeg så lineren med haveslangen og den var næsten lige så fin som ny :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder