Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: kalk i indendørs pool

kalk i indendørs pool 17 jul 2009 11:27 #543

Hej,
Vi har en indendørspool ca. 14 x 5 meter med ca. 90 kubic vand. Den har stået urørt i ca. 5 måneder dog med cirkulations pumpen via sandfilter til det meste af tiden. Idag er poolen i sagens natur stort set clorfri med en ph værdi på ca. 7,8. Temp er pt hævet til ca. 30 grader.

Der er i denne periode kommet betydlige belægninger af kalk i bunden samt sider, hvor alle flader er kakelbelagte.

Inden jeg poster ph minus og kalk i poolen vil jeg gerne be om råd, til hvordan jeg hurtigst - og nemmest - får bugt med disse kalkaflejringerne.

På forhånd tak,
Vh Jan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:kalk i indendørs pool 17 jul 2009 17:15 #544

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Uha jeg er på gyngende grund, det er nok Bjarne med hans store erfarin der ved bedst. Men normalt når man har kalk i poolen kan man prøve følgende:

1. Sænke PH værdien i en kort periode, dette vil opløse kalken, men man skal være opmærksom på at metal dele i anlægget og poolen vil blive angrebet.

2. Hvis 1 ikke virker eller der stadig er små pletter tilbage, kan man fylde noget PH- i en sok (nylon) og så skrubbe pletterne.

3. Løsning den trælse :( tømning af bassin og så afsyre bund og vægge.

Mvh. Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:kalk i indendørs pool 18 jul 2009 09:26 #546

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
den var let - i det mindste at forklare om. Gå ud under vejledninger - vand og kemiproblemer og læs vejledningen KALK PÅ SIDERNE

men eller ganske som Mads siger
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder