Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Kantsten

Kantsten 27 Sep 2009 16:27 #696

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
Hej,


Mine kantsten er igennem tiden blevet meget grimme og mørke har prøvet diverse rengøringsmidler uden held:-(

Hvad kan jeg gøre for at få dem pæne igen?

Håber der findes en anden mulighed end at udskifte dem!

ser frem til at få svar :-)
Pool
Sidste redigering: 27 Sep 2009 16:37 af Bardur.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kantsten 27 Sep 2009 16:28 #697

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg er med på en lytter... Mine er nemlig også blevet lidt triste, så jeg ser frem til at læse om vidundermidlet - som stort set ikke koster noget - og som er let at bruge - og... ;)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kantsten 27 Sep 2009 18:19 #698

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Nu elsker jeg jo at være julemand, men det kan man ikke med kantsten. Når kantsten bliver grimme er det en kombination af nedbrydning af betonen som stenen er støbt i og fastgroet snavs og forurening.
Man kan prøve at vaske af i klor og så højtryksspule overfladen og det vil hjælpe
kort tid
for denne proces er med til at ødelægge overfladen ---- hvorefter det bliver værre
Så kan man - efter det med kloren og højtryk, male stenen. Det gør den pæn, men så skal man fortsætte med at male hvert år

Der er faktisk ikke noget der hjælper
Det eneste der hjælper er, at give stenene en behandling FRA START med en nano belægning. Så holder de sig flotte i mange år :(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kantsten 27 Sep 2009 18:22 #699

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvis ellers Bjarne kommer og renser stenene af med klor, og efterfølgende spuler dem, så kan jeg leve med det.
Eller har jeg misforstået noget ? ;)
Ole Kristensen
Sidste redigering: 27 Sep 2009 18:23 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Kantsten 27 Sep 2009 19:36 #700

  • Bardur
  • Bardur's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 52
  • Modtagne Tak: 5
:pinch: Totalt nedtur..... øv øv øv øv øv.......... :(
Pool
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Kantsten 29 Sep 2009 20:22 #701

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja det værste man kan gøre er faktisk og højtryksspule ens fliser (både poolkant og havefliser), en fagmand for fortalt mig at man ødelægger overfladen som Bjarne også siger. Flisen nedbrydes her efter meget hurtigere og ja kommer til og se endnu grimmere ud.

Når fliser produceres blive formen vibreret og det tynde beton ligger sig som en lukkende overfalde på selve flisen, ødelægger man dette lag med en højtryksrenser vil der blive åbnet ind til kernen. Denne kerne er mere grov og kan derfor suge vand og skidt, desuden øges risikoen for frost sprængninger. De første sprængninger ses ofte ikke, de kommer som små revner som ikke ses. Men sprænning efter sprængning etc... bliver synlig på et tidspunkt.

Men jeg vil nu lige oplyse, at der i år er kommet et nyt beton malings produkt på det danske marked. Selve produktet er basert på nano teknologi, måske dette produkt kan holde noget længere?

Uden og have checket det vil jeg nu også mene at fliserne kan shines op uden, at man behøver og skulle male dem hvert år. Hvis nu ens fliser er meget ru og sprækket, kan man rense dem med klor eller noget andet som fjerne alt skidt og snavs. Her efter kan man flise et tyndt cement lag på fliserne (der skal lidt fint sand i), hvis det er en hvid kant flise skal man selvfølgelig bruge hvidcement.

Hvis ovenstående skal holde skal det gøres rigtigt og man skal være meget nøjsom, for når man bruger så tynde lagpuds skal man virkelig sørge for at det ikke hærder for hurtigt, så det er noget med og dække det ned og vande det med vand i 1-2 uger efter behandling.

Hvis nogen i Aalborg området kan skaffe mig en grim hvid kantflise vil jeg gerne prøve ovenstående på den.

Mvh. Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Kantsten 29 Sep 2009 20:42 #702

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg vil rigtig håbe at der en en med en grim flise. det er et generelt problem så det kunne være dejligt med nogle eksperimenter
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Kantsten 03 Okt 2009 11:18 #703

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja så jeg søger altså rigtige grimme hvide kant fliser :)

Så folk er velkommen til og kontakte mig, hvis de har en flise eller 2 som de vil af med.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder