Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Klorlås

Klorlås 25 jul 2010 15:56 #1701

  • judith
  • judith's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej. Kan man måle klorværdi hvis man har klorlås. En Matas medarbejder har bildt mig ind at jeg ikke kan have klorlås da jeg kan måle kloren. Har grønligt smuds der ligge på bunden. Har god PH værdi og har chock kloret to gange, men de vender stadig tilbage. Har de sidst 4 år brugt tørklor fra matas med held. Vores nye bassin er på 47000 l og filtret kører meget i forvejen, og de sidste dage i døgndrift. Filtret skiftes hver dag.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 16:08 #1702

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
For det første så er klor fra Matas baseret på Cyanur - så bruger du det klor har du alle chancher for at have en klorlås - for det andet så aner den du har snakke med i Matas tilsyneladende intet om hvad han/hun sælger. Selvom man har en klorlås kan man SAGTENS måle sit klorindhold - problemet er bare, at uanset hvor meget klor du har / måler, så virker det ikke hvis du har en klorlås. Læs om klorlås og cyanur ude i vejledningerne / artiklerne -Køb dine ting i et prof poolfirma der ved hvad de snakker om - det er alt for farligt at købe hvor de intet ved om det de sælger - poolkemikalier kan altså være farlige

Mener du virkelig at du har en pool på 47.000 ltr. vand - og at du har et papirfilter ???????????????

Og hvis du har grønne alger selvom din ph er fin og selvom der er klor i vandet - så har du højst sansynligt en klorlås. Få målt dit vand for cyanur
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 16:10 #1703

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
når jeg spørger om papirfilter er det fordi du skriver at filtret skiftes hver dag
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 16:58 #1704

  • judith
  • judith's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
ja vores pool er på 47000 l. Vi rengører dem nogle gange inden de smides ud. Det er måske ikke så godt? Hvordan skal jeg forholde mig mht poolen indtil jeg får svar på prøven?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 17:23 #1705

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg skal lige være helt sikker. du mener ikke 4.700 ltr. vel. For hvis du har et bassin med 47.000 ltr. - og så udendørs - så er et papirfilter den dårligste løsning overhoved og giver AL for meget arbejde. Hvis du har så stor en pool, skal du anskaffe dig et sandfilter. Hvor stor er den pumpe du har ????

Dit problem er, at HVIS du har - og det tyder det på, en klorlås, så vil det ikke hjælpe at komme mere klor i. Du kan komme noget algemiddel i men det dræber kun alger ikke bakterrier og virus og det er jo det farlige. grønne alger er ikke farlige de er bare grimme

HVIS du har en klorlås - og det er der kun en test der kan vise - så skal du tømme x antal ltr. ud - måske det hele og starte forfra. kun en test kan sige hvor meget

Indtil da kan du fjerne algerne med algemidler og bakterier m.v ved hjælp af oxigen ( ilt) fungerer stort set på samme måde som klor, men er meget mere flygtigt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 17:26 #1706

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
og hvad mener du med at du rengør dem nogle gange inden du smider dem ud ????? hvis vi taler om de samme papirfiltre er de da rimeligt dyre.
Kan du ikke oploade et billed af dit filter og pumpe til mig for det lyder alt andet lige - - lidt et eller andet med så stor en pool og så sådant et filter :huh:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 25 jul 2010 23:20 #1707

  • judith
  • judith's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vi tager en test i morgen og sender den ind til det sted der står på jeres side. Så må vi håbe på det bedste. Og jo. Det er helt rigtigt at den er på næsten 50000 l. Præcis 47000 l. Den er 7,5 m i diameter. Jo det er et kæmpe arbejde med filter og er i dag blevet enige om at købe sandfilter. Vi skal bare lige have undersøgt hvad og hvordan vi gør, og om den skal startes forfra igen, Tror vi stiller dig en masse spørgsmål den nærmeste tid, afhængig af svaret på prøven. Har 3 børn der er kede af det.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 26 jul 2010 06:23 #1708

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Kom du bare med alle spørgsmålene. Jeg er imidlertid ikke hjemme den næste uge, så hvis der er et poolfirma i nærheden af dig, så skal du prøve det. Prøv at google swimmingpool - så kommer der en masse poolfirmaer op. hvor i landet bor du ????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 26 jul 2010 06:23 #1709

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det var m.h.t vandprøven jeg skrev det sidste
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Klorlås 27 jul 2010 18:44 #1715

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvad så Judith - hvor ligger sagen ?????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder