irene 55 skrev:hej igen, fik at vide inde i harald nyborg at det kunne man godt bruge, det er et middel som man bruger til og fjerne alger på fliser og murværk,, havde tænkt mig og komme det i poolen med vand i, det er mere som om bunden er glat og grøn,
Det lyder som om du er ved at gøre godt og grundig og permanent skade på din pool, dit poolvand og de folk der bader i din pool!!!
Man fjerner IKKE alger fra hverken vand, bund eller sider, ved at tilsætte algefjerner til vandet !!!!
Algefjerner bruges på flader som ikke står under vand, fx. terassefliser. Algefjerner er gift, og hvis du tilsætter det vandet, sætter de badendes helbred på spil! Så er det sagt!
Det er naturligvis op til dig, om du tør stole på, at en tilfældig medarbejder fra Harald Nyborg ved hvad han taler om, men det lyder IKKE som om han gør !!!
Du er efter min mening ved at "købe" dig til en nem, billig løsning, og du har "forsikret" dig til tryghed ved at spørge en person, som er mere interesseret i at sælge varer, end at rådgive dig!
Jeg vil igen råde dig til at spørge en fagmand, eller i det mindste læse artiklerne her på siden.
Vandkemi er andet og mere end bare at købe kemikalier i et byggemarked.
Det siger jeg ikke for at gøre dig ked af det, men med det forehavende du har gang i risikerer du at du selv og din familie udsættes for unødig fare.
Jeg kan næsten ikke sige det tydeligere, kan jeg?
DROP det algerens direkte i vandet, UANSET hvilken pooltype du har!