Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Beskidt spa

Beskidt spa 13 Jan 2018 21:15 #7817

  • Malling
  • Malling's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 30
Jeg er flyttet ind i et hus, hvor der er et indendørs boblebad. Det har ikke været brugt i mindst et år, og jeg forstår, at tidligere beboer aldrig har renset rørene, kun brugt klortabletter ved badning. Spaen er mindst 10 år gammel.

Da jeg startede pumpen, kom der en masse snavs ud af dyserne, og jeg kunne godt se, at tingene er ikke, som de burde være. Det virkede ikke som noget, man havde lyst til at bade i.

Jeg henvendte mig til en forretning, som sagde, at jeg skulle køre rørene igennem med pipe cleaner og biofilm cleaner. Jeg fik at vide, at jeg skulle komme begge dele i på én gang, hvilket jeg gjorde første gang. Der kom masser af ulækkert, brunt skum ovenpå vandet, da pumpen havde kørt lidt. Kørte med det i 45 min.

Efter det, har jeg tømt vandet ud, rengjort karret (der sad brune skjolder alle vegne), og så kørt med skiftesvis pipe cleaner og biofilm cleaner 6 gange. Har brugt næsten ½ liter af hver. Der kommer stadig skum på, og selvom det er blevet meget bedre - det er langt hen ad vejen hvidt skum - er der stadig brunt skum nogen steder. De sidste gange har jeg fjernet skummet mens pumpen fortsætter med at køre. Ellers bliver det simpelthen for ulækkert.

1. Er det normalt at der kommer skum på, når man renser rørene med disse kemikalier?
2. Skal jeg bare blive ved og ved og ved indtil skummet er helt hvidt? Altså køre 30-45 minutter, tømme karret, fylde igen, kemikalier og køre med pumpe?
3. Skal jeg tænde for luften når jeg renser med kemikalierne? Det skummer sindssygt meget, hvis jeg gør det.
4. Er det håbløst? Skal jeg have en professionel til at rense rørene - og kan de i så fald gøre andet end jeg gør - at komme kemikalier i?
5. Er disse kemikalier farlige at indånde? Jeg har luftet godt ud under hele missæren - men jeg synes det generer meget - jeg hoster og det gør faktisk ondt i lungerne...

På forhånd tak for hjælp, jeg måtte få.

2018-01-1321.16.46.jpg


/Peter
Sidste redigering: 13 Jan 2018 21:28 af Malling.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Beskidt spa 14 Jan 2018 10:43 #7818

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det ser godt nok ikke lækkert ud, kan det brune på billede vaskes af med sæbe vand ?

Det kan ligne noget okker eller rust, det er svært og se men hvis det er okker har jeg et par tricks.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Beskidt spa 18 Jan 2018 22:23 #7822

  • lionx
  • lionx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 9
Det er sådan set ikke andet end sæde snot og hvad der ellers kommer ud af folk eller hvad folk har uden på

Jeg ville nok prøve at læder det stå et stykke tid med pipeline cleaner evt natten over
Med Venlig Hilsen / Best...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder